رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد در ٣ ماه نخست امسال، ٩٠٠ میلیارد تومان در باب هزینه و درآمد متضرر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز نود و هشتمین جلسه علنی این شورا، گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده، شهرداری مشهد در ۳ ماه نخست امسال، ٩٠٠ میلیارد تومان در باب هزینه و کاهش درآمد متضرر شده ولی در عین حال همچنان آماده‌ایم که در کنار مردم باشیم و برای بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها تلاش کنیم.

او با اشاره به انفجار و آتش‌سوزی یکی از مراکز درمانی تهران که به تازگی اتفاق افتاد، افزود: پس از این حادثه، شورای شهر مشهد تاکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشته تا ظرف مدت ۲ هفته، تمام مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که جمعیتی در آن نگهداری می‌شود، مورد بازرسی قرار گیرند و شهردار نیز دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه استمرار و پیگیری این موضوع بسیار مهم است، ادامه داد: نهاد‌هایی که با مجموعه آتش‌نشانی همکاری می‌کنند و آنان که تعامل ندارند هم باید به مردم معرفی شوند؛ از همکاری دستگاه قضا نیز برای کنترل و افزایش ایمنی سطح شهر بهره خواهیم گرفت.

حیدری بیان کرد: همه این مجموعه‌ها باید نسبت به گرفتن استاندارد‌های لازم از سوی سازمان آتش‌نشانی اقدام کنند؛ این موضوع یک تکلیف جدی و وظیفه معاونت خدمات‌ شهری و سازمان آتش‌‎نشانی شهرداری مشهد بوده که دستورالعمل آن هم از سوی شهردار صادر شده است.

او به وضعیت قرمز مشهد در بحث کرونا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه براساس آخرین گزارش‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای شهر و مدیریت شهری در موج نخست شیوع کرونا، براساس ضرورت‌ها و اختیارات نسبت به وضع برخی محدودیت‌ها اقدام نمود، تاکید کرد: در موج دوم نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم، ولی رویکرد کلان کشور، کنترل فردی، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات است؛ لذا مدیریت شهری نیز در همین چارچوب فعالیت خواهد کرد.

حیدری با اشاره به اصلاح اکران‌های شهری و فضاسازی مناسب برای ایجا حساسیت در بین شهروندان، اظهار کرد: تنها راه مقابله با این ویروس، مسئولیت‌پذیری شهروندان است و هرکسی باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد و آن را عمل کند.

او با تاکید بر لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری و عدم حضور در اجتماعات، افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری عمومی، از این بحران گذر کنیم.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه پس از گذشت حدود ۵ ماه از شیوع ویروس کرونا در مشهد کماکان برخی اصناف و مشاغل درگیر تبعات اقتصادی ناشی از آن هستند، ادامه داد: شورای شهر مشهد به منظور همراهی و حمایت از کسبه و اصناف، تخفیف، استمهال و بخشش‌هایی را برای ۳ ماهه نخست امسال درنظر گرفته بود؛ همه باید در جهت بهبود شرایط کمک کنیم و بر همین اساس به زودی شهرداری مشهد لایحه‌ای را ارائه خواهد داد تا برخی از این حمایت‌ها استمرار داشته باشد.

انتهای پیام//م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.