مدیر یک واحد تولید کاشی در میبد با اشاره به وجود تحریم‌ها، گفت: به همت جوانان ۸۵ درصد از وابستگی‌ها به خارج کاهش یافت و تولید بیش از پیش رونق گرفت.

محدودیت‌ها و تحریم ها؛ فرصتی برای افزایش تولیدسیامک حشمت مدیر یک واحد تولید کاشی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  با اشاره به سال جهش تولید و اعمال تحریم های آمریکا، گفت: تحریم‌های اعمال شده موجب شد تا از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه صنعت بهره‌مند شویم. 

او با اشاره به واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خارجی برای صنعت کاشی کشور، افزود: در گذشته در قسمت لعاب سازی تمام مواد اولیه خارجی وارد می‌شد که این وابستگی در روز‌های اول تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود آورد، اما تحریم‌ها باعث شد ۸۵ درصد از وابستگی ما در این قسمت به خارج کاهش یافته و ماشین آلاتی که از ایتالیا وارد می‌شد, اکنون در داخل بازسازی و یک نمونه آن به نام بالمیل در کشور تولید و در اختیار صنعت کاشی قرار گیرد.

مدیر کارخانه کاشی ارچین میبد اظهار داشت: در سال جهش تولید انتظار می‌رود تمام تجهیزاتی که برای صنعت کاشی لازم است در داخل تهیه و تولید شود که هم اکنون، سنگ شکن، کوره، کلیه مواد اولیه در خط لعاب، خط تولید لعاب، اسپری درایر و بسته‌بندی از محصولات داخلی هستند و با پیشرفت‌های علمی بالاتر وابستگی در بخش صنعت به خارج کاهش می‌یابد.

او با اشاره به ۴۲۵ نیروی کارگری در این کارخانه کاشی، ادامه داد: این کارخانه با ظرفیت دو سالن تولید کاشی بدنه و کف بیشتر تولیدات خود را به کشور‌های عراق، پاکستان، افغانستان و کشور‌های شمال ایران صادر می‌کند.

او کرونا را بی‌تأثیر بر تولید کاشی ندانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا و بسته شدن مرز‌ها و محدودیت‌های کرونایی در داخل کشور معادن هم به خواب کرونایی فرو رفتند که مواد اولیه به مشکل برخورد. از سوی دیگر با توجه به تعطیلی کارگاه‌های کارتن سازی در بسته بندی هم به مشکلاتی برخوردیم.

مدیر این واحد تولیدی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان میبد گفت: امیدواریم در سال جهش تولید با افزایش تولید و صادرات، وابستگی‌های نفتی را کاهش و در افزایش ایجاد اشتغال نقش موثری داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۵۱ ۲۳ تير ۱۳۹۹
جناب مدیر عامل به همان اندازه که شما و امثالهم به جیب میزنید به همان اندازه هم به مردم شهر دارید آسیب میرسانید این آمدن نیروهای غیر بومی با آن فرهنگهای فضاهت بارشان ونا امنیهای بیش از حد آلودگیهای جبران ناپذیر و..... آیا برای اینها کاری کردید؟