رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: در ۱۶ سال گذشته رشد صادراتی یزد نسبت به کل کشور دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صمت استان یزد در مراسم تجلیل از صنایع برتر استان یزد با بیان اینکه رشد صادراتی یزد در ۱۶ سال گذشته دوبرابر نسبت به کل کشور افزایش داشته است گفت: رشد صادراتی استان یزد مدت یاد شده ۱۶۰۰ درصد افزایش داشته این در حالی است که میزان رشد صادراتی در کشور ۸۰۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه استان یزد هشتمین استان برتر صادر کننده مواد غیر نفتی در کشور است گفت: در استان صنعتی یزد بیش از هشتصد نوع کالا تولید می‌شود که ۴۰۷ قلم آن به بیش از ۹۳ کشور دنیا صادر می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: در ۱۶ سال گذشته رشد صادراتی یزد نسبت به کل کشور دو برابر شده است.

فعالیت گسترده استان یزد در تولید کاشی و سرامیک کشور

علمدار با اشاره به فعالیت گسترده استان یزد در تولید کاشی و سرامیک کشور افزود: در حال حاضر استان یزد با تولید ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک ایران و ششمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان شناخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: استان یزد همچنین با تامین ۲۷ درصد نیاز‌های نساجی کشور، عنوان قطب تولید نساجی کشور را از آن خود کرده است.

علمدار اضافه کرد: استان یزد همچنین ۳۰ تولید سنگ آهن و ۱۵ درصد تولید فولاد کشور را تامین می‌کند که در این زمینه نیز از استان‌ها پیشتاز و قطب هستیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.