مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی به گلستان از عصر سه شنبه خبر داد.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: در حال حاضر آسمان گلستان قسمتی تا نیمه ابری است و در ارتفاعات رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود: روز سه شنبه شرایط جوی استان پایدار است، اما از عصر به تدریج آسمان گلستان ابری می‌شود و از شب سه شنبه شاهد رگبار و رعد وبرق به همراه وزش شدید باد در استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: طبق نقشه‌های فعلی این وضعیت تا پایان هفته در گلستان ادامه دارد.

داداشی در رابطه با بارش‌های نقطه‌ای که منجر به وقوع سیلاب می‌شود، گفت: بارش‌های نقطه‌ای در فصل گرم سال با رشد ابر‌های جوششی اتفاق می‌افتد، به این صورت که زمان شکل گیر‌ی ابر‌ها از شروع تا خاتمه به دو ساعت هم طول نمی‌کشد و ما شکل گیر‌ی این ابر‌ها را از طریق رادار‌های هواشناسی متوجه می‌شویم و هشدار‌های لازم را به شهر‌ها می‌دهیم.

او افزود: از آنجایی که ماهیت بارش‌های نقطه‌ای به گونه‌ای است که از قبل برروی رادار و ماهواره هواشناسی قابل پیش بینی نیست امکان اینکه این بارش‌ها دقیقاً در چه نقطه‌ای از استان به وقوع بپیوندد و میزان شدت آن چقدر است قابل اطلاع رسانی نیست.

داداشی ادامه داد: کل بارش ۱۰۰ میلی متری در مینودشت طی مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه رخ داده است و چنانچه بارش‌های نقطه‌ای در چند نقطه از استان و هاهنگ رخ دهد خسارت‌های مخربی ایجاد می‌کند همانند اتفاقی که در سال ۹۶ رخ داد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.