مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه «حمایت از زنان آسیب دیده استان» میان این اداره کل و کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.

تفاهم‌نامه «حمایت از زنان آسیب‌دیده آذربایجان‌شرقی» منعقد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رقیه صادق‌زاده مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی  روز یکشنبه پس از امضای این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در استان در راستای پیشگیری و منع تبعیض و خشونت علیه زنان و به منظور ایجاد و توسعه همفکری و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهت توسعه آگاهی و دانش عمومی منعقد شده است.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر آسیب‌های زنان به دلیل ناآشنایی با قواعد و قوانین حوزه زنان و خانواده است، با تعامل و انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری در خصوص حمایت از زنان می‌توان گام موثری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشت.

صادق‌زاده ادامه داد: برنامه ­ریزی و اجرای برنامه حمایت از زنان آسیب دیده آذربایجان شرقی از طریق عملیاتی سازی فعالیت‌های برنامه ملی منع تبعیض خشونت علیه زنان صورت خواهد گرفت.

او گفت: تهیه پیشنهاد‌های اصلاحی و مشارکت در فرایند تدوین پیش نویس قوانین و مقررات مربوط به حمایت از زنان، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برای عموم، اعلام نیاز به وکیل معاضدتی و یا داوطلب جهت مشاوره حقوقی به زنان آسیب پذیر و آسیب دیده از خشونت از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

صادق زاده اضافه کرد: همچنین مشارکت و پشتیبانی علمی و رسانه‌ای در برگزاری همایش ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی، فرهنگی و آموزشی مشترک از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.