لزوم استفاده از فرصت دریاچه ارومیه برای توسعه

فرماندار شهرستان اسکو گفت: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو  در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اسکو ،گفت:دریاچه ارومیه فرصت طلایی توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه بوده و لزوم تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری در جزیره اسلامی و سواحل زیبای دریاچه ارومیه اجتناب ناپذیر است.

او بر ضرورت برنامه ریزی جهت بهرمندی از فرصت طلایی دریاچه ارومیه برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه تاکید کرد.

او با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه و افزایش ۸۸ سانتی متری ارتفاع دریاچه و احیای نسبی آن نسبت به سال ۹۲، پر آب شدن دریاچه را فرصتی دوباره و بی نظیر برای رونق صنعت گردشگریآذربایجان شرقی، شهرستان اسکو و مردم منطقه جزیره اسلامی دانست و بر ضروت برنامه ریزی صحیح و اصولی جهت ایجاد امکانات تفریحی، گردشگری در راستای جذب و آسایش مسافران و گردشگران تاکید کرد.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به این نکته که قریب به ۶۰ درصد از گسترده جزیره اسلامی سواحل مستعد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تاسیسات تفریحی و ورزشی ساحلی است از آغاز ایجاد و تقویت امکانات تفریحی، ورزشی و گردشگری در این سواحل خبر داد.

رضی منش همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بارور کردن ظرفیت‌های گردشگری منطقه تاکید کرد و افزود؛ تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری در جزیره اسلامی و سواحل زیبای دریاچه ارومیه به عنوان اولین گام در دستور کار شهرستان است و به محض تدوین این فرصت‌ها از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه حمایت ویژه خواهیم کرد.

او با بیان اینکه دریاچه ارومیه به عنوان یکی از پارک‌های حفاظت شده بزرگ دنیا دارای ارزش‌های کم نظیر زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی است افزود: دریاچه ارومیه به سبب انواع نمک‌ها و املاح معدنی و همچنین لجن‌هایی با خواص داروئی فوق العاده قابلیت تبدیل به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری تندرستی کشور را دارد.

او با اشاره به ارزش‌های بیولوژیکی و اکولوژیکی منطقه جزیره اسلامی، چشم انداز‌های زیبا با تلفیقی از کوهستان‌های مرتفع و نوار سواحلی، طبیعت بکر و حیات وحش منحصر بفرد را فرصتی برای جذب گردشگر در این منطقه برشمرد و افزود؛ قابلیت‌های کوه نوردی و صخره نوردی، اسکی روی آب، قایقرانی و دسترسی به سایر جزایر دریاچه، دوچرخه سواری، اسب سواری، شتر سواری نوار ساحلی زمینه مناسبی برای توسعه اکوتوریسم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار