برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان شرقی

اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان شرقی در سال ۹۹ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال ۹۹ گفت: تامین آب شرب شهرستان‌های استان، موضوع مهمی در توسعه استان است.

 رحمتی افزود: تولید آب شرب کلانشهر تبریز در نقطه سر به سر است که در مواقع بحرانی نیز کمتر می‌شود که این موضوع نگران کننده بوده و باید راهکار اساسی برای حل آن در نظر گرفته شود.

او گفت: شیوه‌های کوتاه مدت برای تامین آب شرب شهرستان‌ها به شکل مسکن عمل می‌کنند در صورتیکه ما باید به صورت اساسی دردمان را درمان کنیم.

رحمتی همچنین گفت: با شیوه‌های کوتاه مدت برای تامین آب شرب، حداکثر تا ۴ سال آینده مشکل آب شرب حل می‌شود و برای سال‌های بعد مشکل خواهیم داشت لذا باید طرح آبرسانی تبریز از ارس با جدیت پیگیری شود.

غفارزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: موضوع تنش آبی و مسائل مربوط به آب شرب در شهرستان‌های استان امروز در این جلسه مطرح شد و مقرر شد تا با راهکار‌های کوتاه مدت و بلندمدت آب شرب تامین شود.

غفارزاده افزود: از جمله راهکار‌های کوتاه مدت برای تامین آب شرب، حفر چند حلقه چاه در دامنه‌های شمالی سهند، تقویب آب‌ها از آب‌های سطحی و افزایش دبی آب سد نهند بود.

او گفت: در بلند مدت نیز برای تامین آب شرب، طرح آبرسانی تبریز از ارس اجرا می‌شود که با توجه به تحریم‌ها و تامین منابع مالی این طرح از فاینانس خارجی، مشکلاتی وجود دارد که راهکار‌هایی برای حل آن‌ها در نظر گرفته شده است.

غفازاده گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه برنامه ریزی منابع آب سد و شبکه آبیاری قلعه چای با توجه به اعمال سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه بود که مقرر شد برای تامین آب کشاورزی این منطقه، برای بخش کشاورزی به میزان سال قبل آب اختصاص یابد.

فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه بر تامین آب کشاورزی منطقه قلعه چای تاکید کرد و گفت با توجه به شرایط موجود بهتر است برای بخش کشاورزی به میزان سال قبل آب اختصاص یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.