تولید ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا در شبستر

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از استحصال بیش از ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا در شهرستان شبستر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از استحصال بیش از ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا از استخر ۲۰ هکتاری بندر شرفخانه شهرستان شبستر خبر داد.

 جعفروند گفت: در استان آذربایجان شرقی در حدود ۵۰۰ واحد تولید آبزیان وجود دارد که حدوداً ۶ هزار و ۸۱۲ تن از انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی را تولید می‌کنند.

او با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در خصوص پرورش آرتمیا از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: پرورش آرتمیا در حوضه دریاچه ارومیه در واقع کمک به احیاء دریاچه می‌باشد، پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی در حاشیه دریاچه ارومیه در حفظ و نگهداری از ذخایر آرتیمیای موجود در دریاچه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

جعفروند گفت: عملیات کشت آرتمیا در استخر ۲۰ هکتاری بندر شرفخانه انجام شده است و کارشناسان برآورد می‌کنند که بیش از ۳ هزار کیلوگرم آرتمیا از این استخر استحصال و تولید گردد که کمک شایانی به اقتصاد منطقه و استان خواهد کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: عمده محل تولید ماهیان گرم آبی در استان، سد‌ها و استخر‌های دو منظوره کشاورزی است که خوشبختانه شهرستان شبستر در استخر‌های دو منظوره از کارنامه درخشانی برخوردار است.

او با اشاره به این موضوع که تولید آبزیان در سطح استان با توجه به برنامه ابلاغی، ۱۱ درصد از افزایش تولید برخوردار است، گفت: در شهرستان شبستر بالغ بر ۲ هزار استخر دو منظوره و کشاورزی شناسایی شده‌اند که خوشبختانه ۲۵ درصد این استخر‌ها ماهی‌دار هستند و پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۲۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی در این استخر‌ها تولید شود.

جعفروند با تاکید بر این موضوع که شرط ماهی دار کردن استخر‌های دو منظوره و کشاورزی داشتن پروانه بهره برداری از چاه‌های کشاورزی است، افزود: مناسب بودن استخر‌های کشاورزی برای ماهی دار کردن، حفظ و رعایت حجم آب مصرفی در استخر، رعایت عمق استاندارد در استخر‌ها و رعایت میزان حق آبه در استخر‌های دو منظوره و کشاورزی از شاخص‌ترین شرایط عمومی استخر‌های دو منظوره و کشاورزی برای ماهی دار کردن این استخر‌ها می‌باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: افزایش مصرف سرانه ماهی و تولیدات آبزی در سطح استان جزو وظایف و رسالت اصلی مدیریت شیلات استان است.

 جعفروند  گفت: تولید و پرورش ماهیان زینتی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیتی مدیریت شیلات است که از دو سه دهه گذشته در شهرستان آذرشهر شروع شده است که بالغ بر ۶ میلیون قطعه از انواع ماهیان زینتی در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار