رییس مرکز مدیریت راه‌های قم مطرح کرد؛

۷۱ دوربین ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی قم فعال است

شاکری گفت: در حال حاضر ۷۱ دوربین ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی این استان نصب شده‌است که قابلیت ثبت تخلف به‌صورت لحظه‌ای دارند.

دوربین ثبت تخلف در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، جواد شاکری رییس مرکز مدیریت راه‌های قم گفت: در حال حاضر ۷۱ دوربین ثبت تخلف در محور‌های مواصلاتی این استان نصب شده‌است که قابلیت ثبت تخلف به‌صورت لحظه‌ای دارند.در آزادراه قم- تهران ۱۱ دوربین، بزرگراه قم- سلفچگان هشت، قم- گرمسار هشت و ۴۲ دوربین نیز در سایر محور‌های مواصلاتی قم فعال است.

او اضافه کرد: این دوربین‌ها به‌صورت لحظه‌ای، میانگین سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌نمایند و چنانچه راننده هنگام رسیدن به دوربین سرعت خود را کاهش دهد، تخلف وی توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اخیرا چهار دوربین ثبت تخلف سرعت در محور قم- سلفچگان نصب‌شده است که تا پایان ماه جاری فعال خواهد شد.

به گفته شاکری، اولویت نصب دوربین با راه‌های اصلی و شریانی است تا نظارت جدی بر این سرعت خودرو‌ها در محور‌های اصلی صورت گیرد.

او گفت: ۲۳ دوربین نظارتی تصویری نیز در محور‌های مواصلاتی نصب است که از طریق آن‌ها ترافیک و وضعیت جوی محور‌ها رصد می‌شود.

او افزود: این دوربین‌ها در محور‌های شریانی و کوهستانی از جمله فوجرد، راهجرد به سمت کهک و سه‌راهی قبادبزن نصب است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های قم افزود: کارشناسان در مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها با شماره ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تلفن شهروندان هستند تا آخرین وضعیت جوی، ترافیکی و مشکلات راه‌ها را دریافت و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایند.

او اضافه کرد: در گذشته کارشناسان ستادی و استان تهران اطلاعات را دریافت می‌کردند که از چند هفته گذشته این مسوولیت به کارشناسان محدوده هر استانی واگذارشده است.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار