طرح‌های ترافیکی قم با پیشرفته‌ترین نرم‌افزار در دنیا شبیه‌سازی می‌شود

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قم از شبیه‌سازی طرح‌های ترافیکی شهر قم با استفاده از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار در دنیا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حامد خسروی،مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به شبیه‌سازی وضعیت ترافیکی شهر در سال‌های آینده، اظهار کرد: در طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم از نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیکی که یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار‌های دنیا بوده استفاده می‌شود که خروجی‌های این نرم‌افزار نقشه راه ترافیکی شهر را شبیه‌سازی می‌کند.

او یکی از خروجی‌های نرم‌افزار را تعریض نشدن خیابان‌های آذر و صفاییه دانست و گفت: برای این خیابان‌ها نرم‌افزار نشان می‌دهد نیازمند افزایش سطح طرح ترافیک است  و نباید با تعریض خیابان جاذبه‌های سفر با خودروی شخصی را در مرکز شهر ایجاد کنیم.

خسروی عنوان کرد: این نرم‌افزار آلمانی برای مدل‌سازی ترافیک در بیشتر کشور‌های جهان استفاده‌شده است و با اتصال این نرم‌افزار به دوربین‌های تردد شمار در سطح شهر و ورودی‌های شهر می‌توان شکل ترافیک شهر را در سال‌های آینده مدل‌سازی  و سناریو‌های لازم را ارائه کرد.

او ساخت معبر را بر اساس تحقیقات روز دنیا عامل افزایش ترافیک خواند و افزود: امروز با توجه به داده‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیکی هیچ پروژه‌ای بدون نظر کارشناسی و داده‌های نرم‌افزار اجرانشده است و از سیستم قائل به شخص بودن خارج‌شده‌ایم.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم موارد احصاء شده از نرم‌افزار را تشریح کرد و گفت: در اجرای پروژه فاز پنج عمار یاسر با توجه به اطلاعاتی که به نرم‌افزار داده‌ می شود یک مشکل و گره ترافیکی در خیابان بیگدلی و میدان سپاه اعلام می‌کند که کارشناسان باید ضمن اجرای این پروژه برای این گره ترافیکی نیز تدابیری اندیشیده و طرحی ویژه اجرایی شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار