رئیس منابع طبیعی تربت‌جام گفت: از زمان واگذاری پارک جنگلی این شهرستان به پیمانکار تاکنون حدود سه هزار درخت این پارک به خاطر افت، کمبود آب چاه و عدم پیگیری و مدیریت نادرست آب دهی خشک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود البرز رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌جام گفت: در سال ۹۶و ۹۷ اوج خشکسالی و دمای هوا بالای ۴۶ و ۴۷ درجه بود و بارندگی اندک در خشک شدن درختان بی تاثیر نبود، گفت: از زمانی که مدیریت پارک جنگلی از پیمانکار خلع ید شد و مدیریت پارک به منابع طبیعی برگشت درختان پارک با چهار تانکر به صورت روزانه آبیاری شدند و از آسیب بیشتر به  درختان جلوگیری به عمل آمد.

او افزود: با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار که ۳۰۰میلیون آن توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان و ۴۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل منابع طبیعی تامین شده که چاه جدید آب در هفتم اسفندماه سال قبل حفر شد و دبی آن در حال حاضر بین ۱۱ تا ۱۳ لیتر در ثانیه است.

رئیس منابع طبیعی تربت‌جام ادامه داد: از اسفند سال گذشته برای آب دهی درختان پارک برنامه مشخصی تنظیم شد و هر۲۰ روزتمام  درختان پارک آبیاری و دو هزار  نهال آیلانی که جایگزین درختان خشک پارک شدند هر هفته آبیاری می‌شوند.

البرز درباره رسیدگی به پرونده قطع درختان سبز پارک جنگلی توسط پیمانکار، بیان کرد:  این پرونده در استان رسیدگی شده است و بعد از بررسی تیم اعزامی قطع ۱۱ درخت سبز تایید  و پیمانکار به کاشت ۲۰۰ نهال در پارک جنگلی محکوم  و این رای انجام شد.
 
انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.