رئیس اداره گاز ماکو، گفت: ۴۱ درصد روستا‌های این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول نوری‌نسب در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه گازرسانی در حوزه‌های خانگی، تجاری و گردشگری، شهر‌های ماکو و بازرگان به صورت ۱۰۰ درصدی و روستا‌های این شهرستان به میزان ۴۱ درصد از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

رئیس اداره گاز ماکو همچنین از گازرسانی به ۳۹ روستای جدید با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این روستا‌ها شامل محور‌های قره تپه، هندرور، هاسون، رند، حسو لزگی و نیز یارم قیه در حال انجام است.

به گفته نوری‌نسب، گازرسانی به محور قره‌خاچ شامل روستا‌های قره خاچ، ترکان، دیبک و بارون نیز در آینده نزدیک با تعیین پیمانکار به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس اداره گاز ماکو، با بیان اینکه برای روستا‌های در دست گازرسانی، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است، اظهار کرد: با اتمام این پروژه‌ها ضریب نفوذ گاز در روستا‌های شهرستان به بالای ۷۴ درصد خواهد رسید.

این مسئول در ادامه از تهیه پکیج پیمانی برای ۴۰ روستای دیگر نیز خبر داد و گفت: ۴۰ روستای محور بورالان در حال تهیه پکیج پیمانی برای پیمان‌سپاری در سال‌های آتی است.

نوری‌نسب، به توپوگرافی شهرستان و سنگی بودن بسیاری از مناطق ماکو اشاره و اذعان کرد: از روستا‌های باقی مانده بدون گاز تا این لحظه بسیاری خارج از شرایط بنده ق تبصره ماده ۳۳ که مطابق آم به ازای هر خانوار روستایی در استان‌های مرزی تا ۱۵ میلیون تومان امکان هزینه گازرسانی وجود دارد، و همچنین به خاطر موقعیت کوهستانی و سنگی بودن مسیر روستاها، هزینه گازرسانی هر خانوار بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و شاید کمی بیشتر می‌رسد که خود مانع بزرگی است.

رئیس اداره گاز ماکو همچنین به گازرسانی برای صنایع ماکو از جمله شهرک‌های صنعتی و سایر صنایع خبر داد و گفت: پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی سبک و سنگین، پایانه صادراتی، صنایع گلخانه‌ای، کارخانه سیمان، شهرک صنعتی شماره ۲ و تمام مرغداری‌های شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.