معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تخصیص نیافتن اعتبار را مانع جدی بر سر راه ساماندهی امامزاده موسی مبرقع (ع) قم عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم  با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی امامزاده موسی مبرقع (ع) اظهار کرد: متأسفانه طرح ساماندهی  امامزاده موسی مبرقع (ع) از چند سال پیش آغازشده و به علت‌های مختلف در این مدت  پیشرفت نکردن پروژه سبب نارضایتی مردم شده است.

او افزود: شهرداری تملکات  پروژه ساماندهی این امامزاده را انجام داده است و ابتدای دهه ۹۰ طرح جامعی را تهیه کرد و بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

جانقربان ادامه داد:بیش از ۵۰ درصد این هزینه را شهرداری بر‌عهده گرفت و بخشی نیز از سوی  دفتر مقام معظم رهبری و استانداری تامین شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان این که در این پروژه ۱۵۰ ملک تملک شده و بیش از ۱۵۰ ملک باقی‌مانده است، افزود: شهرداری یک اعتبار ۵ میلیاردی برای پارکینگ این طرح اختصاص داده است.

او با انتقاد از عملکرد اوقاف و امور خیریه استان به‌عنوان بهره‌بردار نهایی تصریح کرد: درحالی‌که این طرح به عهده اوقاف بوده، ولی متأسفانه هیچ همکاری در زمینه اعتبارات تاکنون از طرف اوقاف انجام‌نشده است.

جانقربان با اشاره به این که وظیفه شهرداری ساماندهی امامزادگان نیست،گفت: به‌نظر می‌رسد در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملکات و احداث کاربری‌های مختلف در این مجموعه نیاز است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار قم اظهار کرد: وضعیت ساماندهی این منطقه مطلوب نبوده و برای بهبود کیفیت زندگی نیازمند اعتبارات هستیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار