نخستین نشست تخصصی مسجد محوری و اجرای طرح شبکه مساجد در مسجد بلال صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در نخستین نشست تخصصی مسجد محوری و طرح شبکه مساجد که در مسجد بلال صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد،گفت:  توانمندی ها مساجد باید شناسایی و الگوی دیگر مساجد استان شود.

او، بیان کرد: هم افزایی و ارتباطات ائمه جمعه می تواند در پیشبرد اهداف مساجد به عنوان محور کمک موثری کند.

دژکام تصریح کرد: در شهر شیراز حدود پنج هزار مسجد فعالیت دارد که هر کدام باید در توسعه فرهنگ شهر و روستا و خدمت به مردم در حوزه های مختلف پیشرو باشد.

سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست تخصصی با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام یک مرکز مهم و تأثیر گذار بوده است، ادامه داد: از جایگاه و پایگاه مساجد علاوه بر موضوع عبادی باید نگاه گسترده تری داشته باشیم و در این عصر باید مساجد را فعال‌تر نشان دهیم.

او، با بیان اینکه نقاط مشترک زیادی بین رسانه، منبر و مساجد وجود دارد، افزود: در رسانه تراز دین و انقلاب اسلامی را باید بدانیم و رسانه‌ای را تعریف کنیم که مورد نظر دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری باشد.

سهرابی اضافه کرد: علمای دین باید به ما کمک کنند تا بتوانیم این دیدگاه را به نحو احسن انجام بدهیم و به مقصد مورد هدف خود نزدیک شویم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار