جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با محوریت بررسی و تاکید بر فعالیت کانون مساجد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی طاهریان معاون ستاد عالی کانون‌ های فرهنگی مساجد کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه طرح سفیران اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز شده گفت: اعضای کانون در روز میلاد حضرت زهرا (س) به بیش از ۲ میلیون نفر افزایش یافته که سامانه سجا یکی از مهمترین اقدامات انجام شده امسال است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد از نظر گستره با هدف پوشش مناطق محروم و روستایی بوده، افزود: در کشور ۶۰ درصد کانون‌ها در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل تمام مأموریت‌های وزارت ارشاد به کانون‌های مساجد محول شده است.

همچنین آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده، ولی فقیه در استان نیز با اشاره به وضعیت ساخت و ساز مساجد، افزود: با وجود ۴ هزار باب مسجد، جمعیت انبوهی از مردم شیراز از وجود مسجد محروم هستند.

وی موضوع استاندارد مسجد در نقشه جامع شهر را نیازمند سازمان دهی اعلام و تصریح کرد: شبکه مساجد و مسجد محوری، مکمل یکدیگر هستند.

رحیمی استاندار فارس نیز رشد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در دولت یازدهم و دوازدهم مطلوب دانست و ادامه داد: استان در توسعه و تجهیز کانون‌ها آماده کمک رسانی است.

وی درخصوص ساختمان‌های کانون‌های مساجد اضافه کرد: با توجه به وجود فضای مجازی شاید تجهیز کتابخانه‌ها و هزینه برای برنامه‌های آنان و هدف قرار دادن جوانان و نوجوانان، اثر گذارتر از گسترش کانون‌ها باشد.

استاندار فارس، خواستار تقویت مقاومت فرهنگی در کانون‌های مساجد شد و حرفه آموزی در این کانون‌ها را موجب افزایش مخاطب دانست.

انتهای پیام/ت

برپایی جلسه شورای فرهنگ عمومی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.