بیماران مستضعف، ازخدمات بیمارستان رضوی بهره مند می شوند

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: از حدود یک سال گذشته تا کنون، بیمارستان رضوی بیش از ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مراجعان مستضعف و کم‌بضاعت یاری رسانده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن محور مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: امروزه موضوع بهداشت و سلامت به یکی از مهمترین نیاز‌های بشر تبدیل شده به طوری که اساسی‌ترین شاخص پیشرفت یک کشور را از میزان سرانه سلامت آن محک می‌زنند.

او افزود: حدود یک سال اخیر، بیش از ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک مددکاری و ارائه تخفیف به بیماران بی‌بضاعت و کم‌بضاعت برای دریافت خدمات انحصاری این مرکز درمانی صورت گرفته که این نکته یکی از افتخارات بیمارستان رضوی است.
 
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی نیز به عنوان یک مجموعه زیارتی و گردشگری عظیم، از دیرباز در کنار توجه به خوراک روحی زائران، به سلامت جسمی و مادی آن‌ها نیز اهتمام داشته که احداث و بهره برداری از مجتمع‌های درمانی، آموزشی و پزشکی مجهز و به‌روز خود مؤید این موضوع است.

محور  با اشاره به اینکه یکی از مجموعه‌های درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان فوق تخصصی و پیشرفته رضوی است، بیان کرد: 
 اگر فردی خدمات عمومی این مرکز را درخواست داشته باشد باید هزینه‌های آن را بپردازد چراکه مراکز دیگری وجود دارند که می‌توانند به جای این مرکز انتخاب شوند، اما اگر کسی نیازی به خدمات انحصاری این مرکز داشته باشد و چاره‌ای جز خدمت‌گیری از این مرکز نداشته باشد و در عین حال، بضاعت مالی هم نداشته باشد، واحد مددکاری از او حمایت کرده و در صورت نیاز برای پرداخت هزینه‌ها امداد می‌شود.

او تصریح کرد: در واقع، افراد کم‌بضاعت مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و معرفی‌شدگان از سوی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از خدمات و حمایت‌های ویژه در این مرکز درمانی برخوردار خواهند شد که یکی از وظایف این کمیته، شناسایی دقیق مراجعه‌کنندگان است.

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی تاکید کرد: این مرکز به ظاهر یک سازمان خصوصی است و باید خودگردان باشد و طبیعتاً باید مباحث سود و هزینه مطرح باشد و معمولا هیچ بیمارستان خصوصی به سمت راه‌اندازی واحد‌هایی مانند مددکاری نمی‌روند، اما بیمارستان رضوی هزینه‌های هنگفتی را در واحد مددکاری متقبل شده است.
 
محور اظهار کرد: در ایران نیز با توجه به سابقه درخشانی که در اعصار گذشته در حوزه درمان و طبابت داشته و پیشرفت‌های کنونی محققان و متخصصان علم پزشکی کشور، در حال حاضر در منطقه مطرح است و در شرایط کنونی که همگی با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، مؤسسات و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز جبهه‌های مبارزه تلقی می‌شوند. 

او افزود: از افتخارات دیگر این مرکز درمانی باید به انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای همکاری مشترک در زمینه حمایت مالی زوج‌های نابارور و توسعه خدمات درمان ناباروری اشاره کرد.
 
مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی  ادامه داد: زوج‌هایی که ناباروری اولیه و یا ثانویه (یک فرزند زنده) داشته، سن زوجه کمتر از ٤٥ سال بوده و حداقل یکی از آن‌ها دارای تابعیت ایرانی باشد، می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

محور بیان کرد: هم‌چنین اهداء محموله‌ای حاوی پمپ انفوزیون و پمپ سرنگ با تخفیف‌های گرفته شده به ارزش ریالی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز پذیرش و رسیدگی فوری به بیماران مبتلا به سکته مغزی با کد ۷۲۴ طبق انعقاد تفاهم‌نامه با این دانشگاه در ابتدای سال جاری و در اوج شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:
  • انجام آزمایش های تشخیصی ویروس کرونا در بیمارستان رضوی

    او تصریح کرد: تمام تلاش خود را مصروف آن کردیم تا از این طریق، کمی از فشار وارد شده به بخش درمانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان‌های تحت پوشش آن برداریم تا آن‌ها بتوانند برای ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تمرکز کافی را داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حانیه لنگران
۲۰:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۲
چرا گذاشتین بیمارستان مستعف ان باید بزارین بیمارستان پولدارها اشتباه گذاشتین .ماکه ایرانی هستیم حق داریم ولی توی این بیمارستان اینقدر گریه کردیم که گور شدیم چون اشتباهه این امبولانس اورد اینجا واسه دخترم زایمان زود رس کرد هر روز زنگ میزنن که بیایین نوزاد رو انتقال بدین به بیمارستان دولتی که نمیتونیم اینجا پول بدیم شبی ۱۲میلیون الکی نگین مال مستضعفهاست بگین مال پول دارهاست بگین مال همه هست ولی اونهایی که پول زیاد دارن