آتش سوزی در مراتع بناب چمغاری در ارتفاعات گیسکان بخش ارم دشتستان مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش‌سوزی در مراتع بناب چمغاری در ارتفاعات گیسکان بخش ارم از توابع شهرستان دشتستان ساعت ۱۸ چهارشنبه (۱۸ تیر) در منطقه‌ای سخت گذر آغاز شد و مانند حوادث گذشته با کمک دسته‌جمعی نیرو‌های امدادی و مردمی پس از هشت ساعت، ۲ بامداد امروز (پنجشنبه ۱۹ تیر) خاموش شد.

غلامرضا منتظری افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر، محیط زیست، بخشداری، بسیج و نیرو‌های محلی در مهار آتش مشارکت داشتند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پوشش گیاهی این منطقه مرتعی و علوفه‌ای است که به علت بارش‌های مناسب پاییز و زمستان گذشته تراکم بالایی دارند و حالا با گرم شدن هوا خشک شده و زمینه را برای آتش‌سوزی فراهم کرده‌اند به طوری که کمترین جرقه می‌تواند باعث حادثه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: مختصات محل آتش سوزی به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور داده شده تا وسعت محل حادثه را از روی نقشه‌های ماهواره‌ای تعیین و اعلام کنند.

این حادثه چهل و چهارمین حادثه آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر است که از ابتدای سال تا کنون رخ داده که از میان آن‌ها، وسعت دو مورد شامل مناطق دهرود و بوشکان در شهرستان دشتستان بالای ۵۰۰ هکتار بوده است.

در حوادث گذشته دو هزار و ۴۹۱ هکتار از مراتع استان در آتش سوختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.