آتش‌سوزی در مراتع منطقه بهمرد دشتستان از صبح امروز آغاز شده و تلاش نیروهای امدادی و مردم برای خاموش کردن آن ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش‌سوزی حوالی ساعت ۶ امروز (شنبه ۱۷ خرداد) در کوه‌های منطقه بِهمِرد شهرستان دشتستان اغاز شد و از همان ابتدا گروه‌های امدادی و مردمی برای خاموش کردن آتش به منطقه رفتند.

جهانگیر دهقانی که در محل حادثه حضور داشت، افزود: گروه‌های منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، عشایر، آتش نشانی شهر‌های منطقه و مردم در محل آتش‌سوزی حضور دارند و در حال خاموش کردن آتش هستند.

او ادامه داد: پراکندگی محل‌های آتش‌سوزی، گرمای هوا و وزش باد مهار آتش را با مشکل رو به رو کرده است و اگرچه آتش در بیشتر نقاط خاموش شده، اما هنوز به طور کامل مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به افزایش آتش‌سوزی‌ها در استان بوشهر در چند وقت اخیر، گفت: علت بیشتر این حوادث سهل انگاری کسانی است که به طبیعت می‌روند.

دیشب نیز مراتع حوالی بوستان جنگلی عامری در شهرستان دیلم دچار آتش سوزی شد که بامداد امروز مهار شد و ۲۰ هکتار از این مراتع سوختند.

در دشتستان هم در کمتر از دو هفته گذشته، چندین مورد آتش‌سوزی رخ داده که خاموش کردن برخی از آن‌ها چند روز طول کشیده است؛ از

جمله آتش‌سوزی کوه سیاه که باعث سوختن هزار و صد هکتار مرتع شد و منطقه دهرود که ۵۴۰ هکتار مرتع در آن آتش گرفت.

کارشناسان می‌گویند، تراکم گیاهان به علت بارش‌های خوب سال آبی کنونی و خشک شدن آن‌ها با شروع فصل گرما باعث شده کمترین جرقه   آتش در طبیعت، به خطری بزرگ تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.