کارشناس تغذیه بیمارستان شفا نکاتی را درباره غذاخوار کردن نوزاد ارائه کرد.

هنگامه مهدوی نیا، کارشناس تغذیه بیمارستان شفا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: شیر مادر بدون تردید بهترین غذا برای نوزاد است و  تغذیه با شیر مادر برای ۶ ماه ابتدای تولد توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه مادر باید تشویق شود بدون فوت وقت پس از تولد، نوزاد را با شیر خود تغذیه کند، افزود: شیر مادر با رژیم صحیح به شکل منحصر به فردی برای پاسخگویی به نیاز‌های نوزاد انسان طراحی شده است.

مهدوی نیا بیان داشت: بین ۴ تا ۶ ماهگی نوزاد، حرکات مکیدن اصلاح و تکمیل شده و حرکات جویدن آغاز می‌شود و در این زمان، شروع غذای خرد شده برای نوزاد مناسب است.

او با اشاره به اینکه شروع غذای نوزاد باید به تدریج باشد و باید هر غذای جدید را طی ۳ تا ۷ روز به کودک بدهیم تا پاسخ آلرژیک یا تحمل نکردن غذای کودک مشخص شود، تصریح کرد: غذای کودک باید کاملا پخته و نرم و به صورت پوره و له شده آماده شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا کرمان گفت: با توجه به گرم شدن هوا باید مواد غذایی شامل میوه و سبزیجات کاملا تازه باشند و به خوبی شسته و ضد عفونی و پخته شوند.

او افزود: غذا‌های مجاز برای دفعات اول، شامل غذا‌های آماده کودک، میوه‌های پخته و پوره شده، گوشت پخته و نرم و سبزیجات کاملا پخته و نرم است.

مهدوی نیا بیان داشت: غذای کودک باید به طور کامل پخته شود و  نباید به غذای کودک، نمک و شکر اضافه شود.

 او افزود: قبل از آماده سازی غذای کودک، باید دست‌ها کاملا شسته شود. تمامی وسایل پخت و تهیه غذا، مانند تخته برش و چاقو‌ها کاملا شسته و تمیز باشند. 

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا تصریح کرد: بهتر است با توجه به گرمی هوا، غذای کودک در هر وعده، یا حداقل روزانه به صورت تازه تهیه شود و غذای اضافی فورا خنک  و در یخچال قرار داده و در وعده بعد کاملا گرم شود.

 او گفت: سبزیجات و میوه ها باید ابتدا به شکل صاف شده به غذای کودک اضافه شود و شروع غذای کودک با غلات پخته و نرم، گوشت‌های کم چرب و پخته شده و سبزیجات نرم و پخته باشد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار