ایجاد مراکز مشاوره ی رایگان شیردهی با استقبال مادران جوان کرمانی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، 10مرداد روز جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده و امسال شعار جهانی این روز "هزار روز طلایی با شیر مادر و مهر مادر" تعیین شده است.

سیاست ترویج تغذیه با شیر مادر در استان کرمان هم با جدیت در حال پیگیری است.

دکتر باوفا متخصص اطفال گفت: بچه هایی که شیر مادر میخورند کمتر بیمار می شوند و اگر بیمار شوند بیماری آن ها خیلی خفیف تر است.
وی افزود: نوزادانی که شیر مادر میخورند به بیماری های دیابت و سرطان در آینده کمتر مبتلا می شوند.
باوفا با اشاره به اینکه پدران به همراه همسرشان برای مشاوره شیردهی در مراکز حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: چون اگر پدران این همکاری را با مادر شیرده نداشته باشند احتمال اینکه مادر شیردهی موفقی نداشته باشد بیشتر است.
زهرا عمرانی پزشک مسئول مرکز مشاوره نیز گفت: خانم هایی که زایمان می کنند در 3 تا ده روز اول زایمان اگر مشکلی در امر شیردهی دارند به مراکز مشاوره شیردهی مراجعه کنند تا مشکلات آنان ریشه یابی و ارزیابی شود.
وی افزود: مادران باید از شیرمادر انحصارا برای تعذیه نوزادان خود استفاده بکنند.
عمرانی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هر گونه مشکل در امر شیردهی می توانند با مراکز شیر دهی تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند تاکارشناسان دوره دیده پاسخگوی سوالات مادران باشند.
دکتر ترابی رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: مرکز مشاوره شیردهی ملایری تا کنون قریب 2 هزارو 200 نفر مراجعه حضوری و تلفنی داشته است.
وی افزود: بهترین زمان برای مشاوره شیردهی قبل از زایمان است و دوران بارداری بهترین زمانی است که مادر میتواند مشاوره بگیرد.

گزارش از فریناز حسین جانی

انتهای پیام/ی
برچسب ها: شیرمادر ، نوزادان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار