رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: آمار موالید در بیمارستان کاشانی جیرفت ۸ هزار مورد در سال است که رقم بسیارخوبی است.

تولد ۸ هزار نوزاد در بیمارستان کاشانی جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در همایش روز جهانی شیرمادر در بیمارستان کاشانی جیرفت گفت: اهمیت شیر مادر از مواردی است که در دین اسلام بر آن سفارش بسیار شده است و امروز هم در دنیای غرب این موضوع به تجربه ثابت شده که بر آن تأکید ویژه می‌شود.

او افزود: تغذیه نوزاد با شیر مادر، در بدو تولد یک عامل مهم در تربیت فرزند است چرا که شیر مادر ترکیبات خاصی دارد که بدن فرد را یک عمر بیمه می‌کند البته این شیردهی برای سلامت روح و روان مادر و نوزاد هر دو از اهمیت خاص برخوردار است و نوزادانی که با شیر مادر تغذیه میشوند افراد قوی‌تر و متعهد تری در جامعه خواهند بود.

مکارم تصریح کرد: آمار موالید در بیمارستان کاشانی جیرفت ۸ هزار مورد در سال است که این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم این بیمارستان در ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد و به تبع آن جامعه است.

اصغر مکارم گفت: ال دی آر بیمارستان کاشانی جیرفت با خدماتی که ارائه می‌دهد از بهترین بیمارستان‌های زنان استان کرمان است که به لطف خداوند متعال در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

او افزود: ال دی آر بیمارستان‌های کاشانی جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج افتتاح شده و یک ال دی آر دیگر هم در حال احداث در منطقه است.

مکارم با بیان اینکه سه بیمارستان کاشانی جیرفت، ۱۲ فروردین کهنوج و امام حسین (ع) منوجان لوح دوستدار کودک دریافت کرده اند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه سلامت مادر و نواد از نظر انسانی حائز اهمیت است دو شاخص برای سنجش مراکز درمانی هستند و در دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرند که اهمیت توجه بیشتر به آن را ضروری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: حمایت از مادران شیرده وظیفه‌ای مهم بر عهده جامعه است و همه اقشار باید در زمینه گسترش فرهنگ تغذیه با شیر مادر همکاری لازم را داشته باشند.

همزمان با هفته گرامیداشت شیر مادر، همایش گرامیداشت روز جهانی شیر مادر، در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

تولد ۸ هزار نفر نوزاد درجنوب کرمان

برچسب ها: تولد ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
۸ هزار?
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ماشاالا
آخرین اخبار