یک احتمال.

آمار واقعی مبتلایان کرونا، ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی

آمار واقعی مبتلایان به کرونا ممکن است ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی باشد که اعلام رسمی می‌شود.

دکتر ضیائی مدیرگروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: آماری که در رسانه‌ها از سوی مسئولان بهداشتی اعلام می‌شود، احتمال دارد خیلی کمتر از آن چیزی باشد که مبتلای واقعی به این ویروس هستند.

او افزود : آزمایش‌های مولکولی که برای تشخیص کرونا گرفته می‌شود، ملاک جامعه آماری برای ابتلا به کرونا نیست و ممکن است آمار‌های واقعی ۱۰ برابر آمار‌های رسمی باشند.

دکتر ضیائی با بیان اینکه در تمام دنیا ممکن است آمار واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بیشتر از نتایج آزمایش‌های مولکولی باشد افزود:ممکن است به ازای هر بیمار قطعی شناسایی شده، ۱۰ بیمار شناسایی نشده وجود داشته باشد، چرا که آماری که اعلام می‌شود فقط آمار افرادی است که نتیجه تست شان مثبت شده است.


  • بیشتر بخوانید

فوت دو کرونایی دیگر در خراسان جنوبی


مدیرگروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر آزمایش‌ها تنها از بستری شدگان و افراد دارای شرایط خاص گرفته می‌شود و ممکن است شهروندی مبتلای بدون علامت باشد و به پزشک مراجعه نکرده باشد تا تست کرونا بدهد که این در آمار‌ها اعلام نمی‌شود.

دکتر ضیائی این فرض را مطرح کرد که اگر آمار مبتلایان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام می‌شوند، ممکن است آمار واقعی ۲۰ هزار نفر باشند و شاید از این تعداد ۴۰۰ نفر هم فوت کنند، اما این وضعیت کی اتفاق می‌افتد، ممکن است دو هفته دیگر باشد.

او با هشدار اینکه خطر کرونا را باید خیلی جدی‌تر از گذشته گرفت بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد هر موقع تعداد مبتلایان کرونا افزایش می‌یابد، درصد مرگ و میر ناشی از کرونا هم بالا می‌رود، دلیل این مدعا فوت بی سابقه ۲۰۰ بیمار کرونایی در کشور طی روز گذشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار