با افزایش آمار بیماران بستری کرونا در خراسان جنوبی، ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی در حال پر شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دکتر محمودی راد ، رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با هشدار افزایش بیماران بستری کرونا در این بیمارستان گفت: متاسفانه تعداد بیماران بستری روز‌های اخیر در مقایسه با پیک فروردین ماه، دوبرابر شده است.

او  افزود: پیش از خرداد شاید یک یا دو بیمار تنفسی حاد کرونا در این بیمارستان داشتیم، اما الان شرایط به گونه‌ای بحرانی شده که ۱۲ بیمار با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.


  • بیشتر بخوانید

 فوت ۶ بیمار کرونایی در خراسان جنوبی


دکتر محمودی راد  بیان کرد: هر چه میزان بیماران بدحال بیشتر می‌شود، احتمال مرگ و میر این افراد هم افزایش می‌یابد.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد بیماران بستری، بیماران بدحال هم بیشتر شده اند افزود:اگر فروردین و اردیبهشت، ۲۰ بیمار بستری داشتیم، الان این تعداد به ۶۰ نفر رسیده اند و این آمار ما را خیلی نگران کرده است.

دکتر محمودی راد با ابراز نگرانی از احتمال کمبود تخت‌های ویژه کرونا در بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند اظهار کرد: اگر اوضاع به همین صورت پیش برود، شاید در روز‌های آینده دچار چالش شویم و تخت‌های ویژه جوابگو نخواهند بود.

رعایت بهداشت، تنها راه شکست کرونا

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با بیان اینکه در شرایط کنونی تنها راه مقابله با کرونا، خودمراقبتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است افزود:فعلا واکسن، آمپول و یا قرصی برای درمان قطعی کرونا کشف نشده و اینکه بگوئیم مبتلایان بهبود یافته، دوباره کرونا نمی‌گیرند هم اعتبار علمی ندارد.

دکتر محمودی راد تصریح کرد: برخی از مردم می‌گویند کرونا ضعیف شده و علائمش شدید نیست، یا اینکه اگر کرونا بگیریم بدحال نمی‌شویم، هنوز پایه و مبنای علمی ندارد.

او در پایان از مردم خواست با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته، دستور‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد قطع زنجیره کرونا در استان باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.