خبرنگار آمریکایی: ژنرال سلیمانی محور کلیدی مبارزه با داعش در منطقه بود

یک خبرنگار آمریکایی با اذعان به نقش محوری سردار سلیمانی در مبارزه با داعش، ترور این ژنرال برجسته را تلاش واشنگتن برای گسترش نفوذ غیرقانونی خود در خاورمیانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک روسیه، به نقش کلیدی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش اذعان کرد.

«کی پریتسکر» در ابتدای مصاحبه با رادیو اسپوتنیک بر منفعت طلبی دیرینه آمریکا برای حمله و تاراج دیگر کشور‌ها تاکید کرد و گفت در بخش عمده تاریخ آمریکا، ما تنها در جهت منافع خود کشور‌های دیگر را مورد حمله قرار دادیم تا حوزه نفوذ قدرت خود را گسترش دهیم و دولت‌هایی را که دوست نداریم از بین ببریم. این همان چیزی است که درباره ژنرال قاسم سلیمانی نیز صحت دارد.

این خبرنگار آمریکایی اذعان کرد او فرمانده‌ای بود که نقش محوری در نبرد با داعش در عراق و نیز تامین منافع ایران در منطقه داشت. اما دیدگاه آمریکا متفاوت است: اینجا قلمرو ماست و چگونه ایران جرأت می‌کند برای حفاظت از مرز‌های خود تلاش کند؟

این خبرنگار آمریکایی تاکید کرد امپریالیسم آمریکا در خارج با فقر در داخل این کشور عجین شده است. وی افزود این همان چیزی است که (دکتر مارتین لوترکینگ) گفت. برخی شنوندگان ممکن است بدانند که او در اواخر عمر خود منتقد سرسخت جنگ ویتنام بود و از جنبش ضد جنگ حمایت می‌کرد. لوترکینگ می‌گفت بمب‌هایی که بر سر مردم ویتنام ریخته می‌شود در شهر‌های آمریکا منفجر خواهند شد. این خبرنگار آمریکایی گفت: ما مردم خود را به خارج کشور می‌فرستیم و مدعی گسترش آزادی هستیم، اما وقتی به کشور خود برمی‌گردند متوجه می‌شوند که در کشورمان آزادی مفهوم ندارد.

«اگنس کالامار» گزارشگر سازمان ملل متحد درباره اعدام‌های فراقانونی، سریع و خودسرانه، روز گذشته اقدام آمریکا به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را نقض حقوق بین‌الملل خواند. کالامار در این باره گفت: اقدام آمریکا به ترور (سردار) قاسم سلیمانی که با استفاده از پهپاد انجام شد، نقض حقوق بین‌الملل بود.

وی در گزارشی با موضوع ترور‌های پهپادی، اعلام کرد: واشنگتن برای توجیه و اثبات اینکه حمله به کاروان (سردار) قاسم سلیمانی در زمان ترک فرودگاه بغداد، برای حفظ منافع آمریکا بود، دلایل کافی ارائه نکرده است.

سیزدهم دی ماه سال گذشته در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی عراق و تعدادی دیگر از مجاهدان این سازمان به شهادت رسیدند. به دنبال این اقدام جنایت‌کارانه آمریکا، گروه‌های مقاومت اعلام کردند این اقدام آمریکا را تلافی خواهند کرد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
نوشدارو بعد از مرگ سهراب

جنایت امیز ترین عمل. ترامپ ،... باید پاسخ در خور داشته باشد

انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
در مورد این موضوع باید عرض کنم که شما هیچوقت چنین چیزی را از زبان بالاترین مقام مسئول سازمان ملل (دبیر کل) نمی شنوید هدف از این مورد نشان دادن بی طرفی سازمان ملل برحسب ظاهر می باشد در مورد مواردی که حقی از ایران ضایع گردیده این موارد نقض قانون را از زبان پایین ترین مقام این سازمان می شنوید. نه بالاترین مقام سازمان و این خیلی عجیب نیست!!!؟؟؟
آخرین اخبار