شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت هدف آمریکا از گرسنه نگه داشتن مردم لبنان، نابودی مقاومت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت: عملیات گرسنه نگه داشتن لبنان که آمریکا و اسرائیل آن را اجرا می‌کنند، به نفع آمریکا نخواهد بود. این سیاست برای تحقق اهداف اسرائیل و اعمال فشار بر لبنان اجرا می‌شود. همه در لبنان می‌دانند که مشکل مربوط به دلار است. عامل اصلی مشکل اقتصاد لبنان در درجه نخست آمریکاست که مانع از انتقال پول به لبنان می‌شود و تلاش می‌کند در نحوه اداره این کشور مداخله کند. آمریکا به صندوق بین المللی پول فشار وارد می‌کند تا مانع از کمک و وام دادن به لبنان شود.

شیخ نعیم قاسم در واکنش به ادعا‌هایی مبنی بر اینکه حزب الله لبنان این کشور را به گروگان گرفته است، گفت: اگر حزب الله به استقلال لبنان علاقه‌مند است و عده‌ای مخالف آن هستند، این موضوع افتخار ماست. اگر حزب الله نمی‌خواهد لبنان وابسته باشد و به پروژه اسرائیل نمی‌پیوندد و توانسته است طرف‌های دیگر را در این خصوص متقاعد سازد و با آن‌ها همکاری کند و آن‌ها متقاعد شده اند که زیر چتر اسرائیل قرار نگیرند، این مایه افتخار ماست و آن را انکار نمی‌کنیم. اگر حزب الله به مثلث ارتش، ملت و مقاومت پایبند است و بسیاری از رهبران سیاسی و ملت لبنان با حفاظت از کشور در برابر خطر اسرائیل موافقند، ما به آن افتخار می‌کنیم و خود را از آن تبرئه نمی‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم در خصوص اظهارات دورتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان که حزب الله و دبیرکل این حزب را تهدیدی برای ثبات لبنان و مانع پیشرفت اقتصادی این کشور به شمار آورده است، گفت: اقدام سفیر آمریکا در دگرگون جلوه دادن حقایق و اینکه اقدامات تجاوزکارانه اقتصادی آمریکا را به حزب الله نسبت دهد، چیزی نیست که کسی آن را باور کند. اکنون به وضوح روشن است که آمریکا عامل گرسنه کردن لبنان، افزایش قیمت دلار و ممانعت از ورود آن به لبنان است. آن‌ها می‌خواهند با حمله به حزب الله از خود دفاع کنند، اما در لبنان همه می‌دانند که مشکل مربوط به دلار است. ما این اظهارات سفیر آمریکا را مردود و ناشی از این احساس می‌دانیم که همه تبلیغات و اطلاعات آن‌ها برای مسئول دانستن حزب الله ناکام بوده است و آن‌ها می‌خواهند از این طریق آن را جبران کنند. حتی از بعضی از دوستان شنیدیم که یکی از دلایل این گونه تحرکات سفیر آمریکا این است که دوستان آمریکا عملکرد درستی نداشته اند و اکنون سفیر آمریکا ناچار شده است خود به خط مقدم بیاید.

او در پاسخ به این پرسش که در سالگرد جنگ ۲۰۰۶ و در نبود حاج قاسم سلیمانی یکی از ستون‌های مقاومت، نقش او را کنار مقاومت در این جنگ چگونه توصیف می‌کنید؟ گفت: ما برای مقابله با تجاوزگری ژوئن ۲۰۰۶ آمادگی، تجهیزات کامل و رهبری خردمند (همچون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله) که خدا او را حفظ کند، داشتیم و فرماندهان نظامی جهادی ما همچون حاج عماد مغنیه و دیگران در میدان حضور داشتند و حاج قاسم سلیمانی هر روز کنار ما بود. او در اوج جنگ لبنان و در سخت‌ترین شرایط حاضر نشد لبنان را ترک کند. او در جنگ ژوئن یکی از حاضران در اتاق عملیات مرکزی بود تا نیاز‌های فوری را تامین و در خصوص نقشه‌های نظامی برای مقابله با دشمن و کسب پیروزی کمک کند.

به دلیل حضور او در اتاق عملیات، جلسات این اتاق منحصر به امور جهادی بود. ما با او به عنوان مشاور ارتباط داشتیم و درباره چگونگی کمک به مردم و چگونگی بهره برداری از نتایج جنگ از او مشورت می‌گرفتیم.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری در پاسخ به پرسشی درباره نقش سردار سلیمانی در جنگ سوریه گفت: وی از سال ۱۹۹۸ به عنوان فرمانده نیروی قدس شناخته می‌شد. هدف نیروی قدس تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی برای آزادسازی قدس بود. این ارتش متشکل از مجموع نیرو‌های مقاومت در کل منطقه اعم از فلسطین، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان و سوریه است. او همواره تامین تجهیزات، آمادگی‌ها و آموزش‌ها را در سطح کل منطقه دنبال می‌کرد. وقتی سال ۲۰۱۱ جنگ سوریه آغاز شد، طبعاً حاج قاسم به صورت مستقیم این پرونده را پیگیری می‌کرد. هدف نخست او نجات سوریه از این جنگ جهانی، هدف دوم او مقابله با داعش و جریان‌های تکفیری و هدف سوم او کمک به نیرو‌ها اعم از نیرو‌های عراقی، افغانستانی، پاکستانی، ایرانی و ... برای پشتیبانی از سوریه و حضور کنار نیرو‌های حزب الله در سوریه بود. بنابراین، او فرمانده واقعی تمام نیرو‌های غیرسوری در سوریه برای مقابله با چالش‌ها و دستیابی به پیروزی در برابر داعش بود.

خبرنگار العهد از شیخ نعیم قاسم پرسید: وقتی نام شهید سلیمانی را می‌شنوید، نخستین چیزی که به ذهنتان متبادر می‌شود چیست؟ او در پاسخ گفت: نخستین چیزی که با یاد این شهید بزرگ، حاج قاسم سلیمانی در ذهنم متبادر می‌شود، تواضع و ارتباط او با اهل بیت علیهم السلام است. او ذوب در ولایت و رهبری امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی بود. او در همه عرصه‌ها با مجاهدان زندگی می‌کرد. یکی از نکات مهم در شخصیت شهید سلیمانی این بود که او فرمانده نظامی سیاستمداری بود، یعنی افزون بر راهبرد‌های نظامی، راهبرد سیاسی نیز داشت و به همین علت نگرش او به امور فراتر از نگرش صرفاً نظامی بود. شهید سلیمانی شخصیتی استثنایی داشت و به همین علت است که میلیون‌ها نفر در سراسر ایران برای او عزاداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار