با بخش عرضه و فروش در موزه‌های حرم مطهر رضوی می‌توانیم عرضه فرهنگ و معارف اسلامی را به دنیا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام محمد حسن مهدوی مهر رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: باید در حوزه فرهنگ و به ویژه کتاب به دنبال حرکت‌های نوآورانه و ابداعی باشیم.

او افزود: در تولید، ترویج و توزیع فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی باید به دنبال ابداع و نوآوری باشیم، تا توجه جامعه به علم و دانش و‌فرهنگ باشد.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: کتاب کاری است که رهبری به عنوان راس هرم فرهنگ، مدیریت، دین، علم و تقوا از آن یاد می‌کنند و باتوجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری به کتاب و کتابخوانی، وظیفه فعالان حوزه کتاب را مضاعف می‌کند.

مهدوی مهر با اشاره به توجه رهبری و تولیت آستان قدس رضوی به موضوع کتاب و کتابخوانی، ادامه داد: باید از این موضوع الهام و درس بگیریم و توجه به حوزه کتاب را به جامعه منتقل کنیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای آستان قدس رضوی و فرصت‌های بی همتایی که در این مجموعه وجود دارد، تصریح کرد: این مجموعه باید نسبت به سایرین متمایز، پیشتاز و متفاوت باشد که این موضوع دور از ذهن نیست.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما باید واقعا خیلی باید جلوتر از بقیه باشیم، تاکید کرد: با تلاش و برنامه ریزی و زمان بندی متناسب و مدیریت حساب شده قطعا این موضوع در آینده کوتاه دست یافتنی خواهد بود.

مهدوی مهر با اشاره به ظرفیت سفر سالانه میلیون‌ها زائر و فروشگاه‌های کتاب اطراف حرم مطهر رضوی که هیچ انتشاراتی این فرصت را ندارد، اظهار کرد: باید برای جذب مخاطب جاذبه ایجاد کنیم، به عنوان مثال در موزه‌های بزگ دنیا، بخش معرفی و عرضه کتاب و فرهنگ وجود دارد و ما می‌توانیم در موزه‌های حرم مطهر رضوی بخش عرضه و فروش داشته باشیم که البته عرضه فرهنگ و معارف با نگاه فروش و بحث مالی نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید
  • خرید بیش از هزار نسخه از آثار نویسندگان خراسان رضوی


    او افزود: در موضوع کرونا بعضی‌ها کار‌ها وفعالیت‌ها تعطیل شد و بعضی‌ها رشد کردند و آن مواردی که ارتقا و رشد پیدا کردند حوزه فضای مجازی فعال بودند در این حوزه باید عقب ماندگی را جبران کنیم.

    انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.