آتش سوزی در جنگل های بهبهان و مسجدسلیمان با کمک نهاد های دولتی و داوطلبان محلی مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه امروز پیش از ظهر منطقه تنگ تکاب در شهرستان بهبهان و کوه‌های مشرف به خائیز دچار آتش سوزی شد، گفت: حریق علی رغم وزش باد شدید در این منطقه مهار شد.

او با اشاره به اینکه آتش سوزی میان مناطق محیط زیستی ۲ استان خوزستان و کهگلویه و بویر احمد رخداد، افزود: نزدیک به ۶۰ تن از کوهنوردان، داوطلبان محلی و کارکنان منابع طبیعی در حال تلاش به منظور مهار آتش به سمت استان کهگلویه و بویر احمد هستند.

کیانی بیان کرد: آتش سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی و محیط زیست این مناطق عمدی است و چندی پیش نیز حریق به جان جنگل‌های خائیز در منطقه بهبهان افتاد که موجب سوختن درختان کهنسال و نوجوان بلوط و همچنین جانوران بومی و خاص شد و باعث خسارات زیادی شد و اکنون نیز سخن گفتن از برآورد زیان‌ها وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


مهار آتش سوزی در منطقه چال استران مسجد سلیمان

وحید شالویی رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان نیز با اشاره به آتش سوزی در منطقه چال استران حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر امروز، گفت: با وجود وزش باد شدید که کار را برای مهار کنندگان آتش دشوار کرده بود، اما حوالی ساعت ۱۹ امروز حریق در این مناطق اطفا شد.


بیشتر بخوانید


او افزود: پس از اطلاع از آتش سوزی در این منطقه اداره محیط زیست، منابع طبیعی، انجمن‌های محیطظ زیستی و آتش نشانی با حضور در منطقه اقدام به مهار آتش کردند و تنها ۳ تن از افراد به دلیل شدت گرما گرمازده شده و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.