نخستین کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان بوشهر با توان تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک بهداشتی در جم بهره‌برداری رسید.

کارگاه تولید ماسک سه لایه در جمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم بیان کرد: کارگاه تولیدی ماسک سه لایه به روش تمام خودکار و استاندارد با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد ریال و اشتغال تقریبی ۱۰ نفر به همت بخش خصوصی در این شهرستان شروع به کار کرده است.

 اکبر حسینی ادامه داد: این کارگاه صنفی توانایی تامین ماسک مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی استان و شرکت‌های موجود در منطقه پارس جنوبی را دارد.

او بیان کرد: در آینده‌ای بسیار نزدیک یک کارگاه تولیدی دیگر در زمینه ماسک و لباس پزشکی با ظرفیت خیلی خوبی در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

کمبود اقلام بهداشتی در بوشهر نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز در حاشیه افتتاح نخستین کارگاه تولید ماسک سه لایه جراحی استان گفت: این کارگاه با مجوز موقت سازمان غذا و دارو و توان تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک بهداشتی در شهرستان جم بهره‌برداری رسید.

یحیی رضایی با بیان اینکه اکنون با کمبود اقلام بهداشتی در استان روبه‌رو نیستیم، افزود: وضعیت توزیع و دسترسی به الکل، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی در استان مطلوب است و در دسترس عموم قرار دارد.

او از راه‌اندازی هشت کارگاه تولید وسایل بهداشتی و مواد ضدعفونی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی در کشور و استان، چهار کارگاه تولید ژل، سه کارگاه تولید دستکش یک‌بارمصرف و یک کارگاه تولید الکل ضدعفونی در استان راه‌اندازی شد.

تولید ماسک در بوشهر به ۱۰۰ هزار عدد در روز می‌رسد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از راه‌اندازی چهار کارگاه تولید ماسک دیگر در استان بوشهر خبر داد و گفت: کارگاه‌ها در حال تجهیز دستگاه‌های خودکار و نیمه خودکار خود هستند و در یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

رضایی افزود: به این ترتیب ظرفیت تولید روزانه در استان به ۱۰۰ هزار ماسک در روز خواهد رسید و استان بوشهر در خصوص تأمین ماسک موردنیاز مراکز درمانی و بهداشتی و نیاز عموم مردم خودکفا می‌شود.

برنامه‌ریزی برای توزیع واکسن آنفلوانزا

او با بیان اینکه آنفلوانزا و ویروس کرونا در پاییز امسال باهم ادغام می‌شود و پیش‌بینی‌ها حاکی از شیوع گسترده این دو بیماری است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی برای تأمین وسایل حفاظت فردی و مواد ضدعفونی موردنیاز بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی در استان برنامه ریزی کرده است و در حال ذخیره‌سازی برای پاییز پیش رو هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه اکنون استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و باید از برگزاری هرگونه تجمع، نظیر عروسی و عزا جلوگیری شود، عنوان کرد: مردم از ماسک و وسایل حفاظت فردی استفاده و به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت توجه کنند.

رضایی بیان کرد: واکسن آنفلوانزای فصلی در اوایل شهریور تولید می‌شد و اقدام لازم در خصوص تأمین و توزیع آن در استان در حال انجام است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.