سیر صعودی قربانیان کرونا در بوشهر/ ۶ درصد از بیماران بستری زیر ۲۰ سال هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با جان باختن ۸ نفر دیگر، آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان به عدد ۱۱۱ رسید.

دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با بستری شدن ۶۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان به ۳۱۹ نفر رسید.

او افزود: اکنون ۱۵۶ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ترخیص ۵۴ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ مورد از بیماران بستری در بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری از فوت ۸ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان به عدد ۱۱۱ رسید. سن افراد فوت‌شده امروز بین ۳۶ تا ۸۲ سال است که جوان متوفی ۳۶ ساله هیچ‌گونه سابقه بیماری زمینه‌ای نیز نداشته است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

۶۳ درصد تخت‌های بخش کرونایی پر هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این استان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۳۱۹ تخت اشغال شده است و از این شمار ۱۵۶ مورد مثبت هستند.

 کشمیری افزود: بر اساس آمار‌های موجود ۶ درصد از بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر زیر ۲۰ سال هستند و این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان نیز مصون از ابتلا به این ویروس نیستند و باید با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کودکان و نوجوانان مراقبت کرد.

آماده‌سازی ۵۰ تخت ویژه جدید

او بیان کرد: دو هزار و ۳۹۶ تخت بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار هزار و ۶۲۶ تخت بیمارستانی دانشگاهی و بقیه غیردانشگاهی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیشتر بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۰ سال به بالا هستند، ادامه داد: ۲۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان داریم و ۵۰ تخت دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه پیش‌بینی‌شده که در حال نصب و آماده سازی آن‌ها برای بیمارستان‌های مختلف هستیم.

فراخوان به نیروهای فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری

کشمیری گفت: هرچند هنوز به مرحله کمک گرفتن از استان‌های دیگر در خصوص تأمین نیروی انسانی نرسیده‌ایم، اما با توجه به خستگی مدافعان سلامت در استان برای استفاده از توان نیرو‌های فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه فراخوان داده‌شده است که در صورت نیاز از این افراد استفاده می‌شود.

او عنوان کرد: هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان پس همه افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.