مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نیروی انسانی کارآمد عامل رشد و توسعه هر کشوری است.

نیروی انسانی کارآمد عامل رشد و توسعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان  در جلسه کمیته سرمایه انسانی در قالب کمیته اجرایی آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با اشاره به اهمیت اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اجرای این سند که در آن به نیروی انسانی هم توجه زیادی شده است، مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همه مسئولان است و به عنوان قانون مادر، باید مبنای همه فعالیت‌های آموزش و پرورش قرار بگیرد.

او تصریح کرد: همه برنامه‌های سال ۹۹ بر اساس سند تحول است و بالندگی، پویایی و کارآمدی نیروی انسانی در بسته‌های تحولی هم آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: باید تلاش شود نیرویی که سر کلاس درس حاضر می‌شود، نیرویی توانمند باشد تا بتواند به درستی هدایت و رهبری بچه‌ها را بر عهده بگیرد.

اسکندری نسب  گفت: توانمندسازی مدیران هم از مواردی است که باید در اولویت قرار بگیرد، مدیر شایسته و کارامد هرگز نیروی ناکارامد را در مدرسه اش نمی‌پذیرد، همه باید تلاش کنیم در فرصت باقی مانده، چه کلاس‌ها حضوری باشد چه مجازی، آموزش و توانمندسازی مدیران و معلمان برقرار باشد.

او با اشاره به تعاملی بودن شبکه شاد گفت: خود معلم هم باید تلاش کند تا آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کند، ما در آموزش و پرورش باید دنبال نیرویی باشیم تا ثبات بیشتری داشته باشد، پایه و اساس آموزش و پرورش در دوره ابتدایی تعریف می‌شود مخصوصا برای پایه اول نیرو‌ها باید کیفی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: فیلتر‌هایی باید طراحی شود تا نیروی ناکارآمد به آموزش و پرورش ورود پیدا نکند در بحث نیرو‌های جدید هم باید حساس باشیم، تا آموزش‌های عمیق و همه جانبه‌ای ارائه شود.

اسکندری نسب گفت: سیاست ما در آموزش و پرورش، تقویت انگیزه و صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمندسازی کارکنان است، که قطعا اعتماد جامعه به معلمان و ارتقای منزلت و عزت آن‌ها را هم در پی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.