رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت : علاوه بر درد‌های جسمانی که پس از ورود ویروس کرونا به بدن ایجاد می‌شود، بار شدید روانی آن بیشتر آزاردهنده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت : اینکه دقیقا نمی‌دانی که چه وقت به ویروس مبتلا شده ای، چگونه مبتلا شده‌ای و چند نفر از اطرافیانت را مبتلا کرده‌ای همیشه حس آزار دهنده‌ای است که روح و روان فرد مبتلا به کرونا را درگیر می‌کند.

او گفت : فرد مبتلا به کرونا علاقه شدیدی به خواب دارد و همیشه دوست دارد بخوابد، اما اگرچه این ویروس در تغذیه زیاد تاثیر نمی‌گذارد، اما باتوجه به اینکه مشکلات گوارشی زیادی ایجاد می‌کند لذت خوردن را از فرد مبتلا می‌گیرد.

ویروس کنترل و هدایت بدن را در دست می‌گیرد

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا عملا این ویروس کنترل و هدایت بدن را در دست می‌گیرد و اختیار از کف فرد می‌رود، گفت: ویروس پس از ورود به بدن فرد برنامه ریزی می‌کند و در طول مدت حضور خود همه ارگان‌های بدن را به مدت مشخصی درگیر می‌کند.

او با بیان اینکه چهار روز اول علایم خاصی نداشتم، افزود: علایم پس از چهار روز با دل درد و اسهال شروع شد و سپس سرفه‌ها آغاز و حس بویایی خود را از دست دادم.

او تب و لرز، فشار جسمی، مشکلات گوارشی، فشار عصبی، تمایل به قرار گرفتن در برابر آفتاب و تمایل به خواب را از دیگر علایم کرونا در خود اعلام کرد و ادامه داد: این ویروس قدم به قدم ومرحله به مرحله بدن را دیگر می‌کند مثلا چهار روز حس بویایی را از من گرفت و پس از بهبودی این حس، مشکلات گوارشی بروز پیدا می‌کرد و این وضعیت تا ۲ هفته ادامه داشت.

او با اعلام اینکه پس از ۲ هفته علایم یکی پس از دیگری رفتند و بهبودی حاصل شد، افزود: پس از این مدت تست دادم که خوشبختانه منفی بود و معلوم شد که ویروس از بدنم خارج شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.