یک جامعه شناس در مورد بهترین تصمیم در شرایط کنونی برای ازدواج جوانان توضیح داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسماء پیری جامعه شناس، در مورد بهترین تصمیم در شرایط کنونی برای ازدواج جوانان گفت: آدم‌ها اولویت‌های مختلفی در زندگی دارند و نمی شود در این زمینه نسخه واحدی برای همه آن‌ها پیچید. گاهی برگزاری مراسم ازدواج در شرایط کرونایی ممکن است برای یک زوج جوان و یا خانواده آنها آنقدر اهمیت داشته باشد که بتوانند برای برگزاری مراسم تا هر زمانی که نیاز باشد ازدواج خود را به تعویق بیاندازند، اما عده دیگری ممکن است کاملا نظر متفاوتی داشته و اصلا برگزاری مراسم ازدواج برای آنها اولویتی نداشته باشد.

او گفت : موضوعی که در شرایط کنونی ارجحیت دارد این است که برگزار کردن مراسم با حضور میهمانانی حتی به تعداد کم پذیرفتنی نیست، چون این تصمیم‌گیری می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، لذا باید زوجین و خانواده های آنها اولویت های خود را روی کفه ترازو گذاشته و ببینند برگزاری مراسم عروسی در شرایط کرونایی چقدر اولویت دارد و آیا این اولویت آنقدر هست که سلامت عزیزانمان را در معرض مخاطره قرار دهیم، هرچند دوست داریم آنها در شادی ازدواج ما سهیم باشند.

او افزود: اگر زوج جوانی اولویتشان برای ازدواج برگزاری مراسم با حضور میهمانان متعدد است، توصیه می شود دست نگهدارند تا وضعیت بهتر شود.

این جامعه شناس ادامه داد: جدای از بحث سلامت، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تعطیل شدن خیلی از مشاغل و کاهش درآمد گروهی از مردم، باید این مسئله را هم در نظر داشت که ممکن است میهمانان هم تمایلی به شرکت در مراسم عروسی نداشته باشند، چون قطعا شرکت در مراسم عروسی هزینه های زیادی تحت عنوان کادو عروسی، هزینه خرید لباس و... را برای خانواده‌ها در پی خواهد داشت.

پیری اشاره ای هم به بالا گرفتن اختلاف بین برخی زوجین جوان و خانواده های آنها بر سر موضوعات پیش پا افتاده ای همچون برگزاری مراسم عروسی داشت و گفت: زوجین نباید بر سر چنین مسئله‌ای ذهن خود را درگیر کنند، چون برگزاری مراسم عروسی اگرچه یک رخداد خوشایند است، اما در شرایط فعلی که امکان برگزاری مراسم ازدواج مهیا نیست نباید خیلی خود را اذیت کرد چون می توان جشن عروسی را بعدا و در فرصتی مناسب با حضور عزیزان برگزار کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.