مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۵۸ خانوار روستایی استان در قالب ۱۱ روستا در شهرستان‌های بویراحمد، چرام و کهگیلویه از نعمت برق پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌های منعقد شده با مجری برق روستایی شرکت توانیر، روستاهای لااسپید در شهرستان کهگیلویه، ده چاتی و ازجونک در شهرستان چرام و هشت روستای واردوخانی بنار شهدالی، دره بید مورزرد، نظرآباد سرگچینه دشتروم، چرخ مورشله دیلگون، بن زرد زی زی، دره جوجق طعاذار رون، دم دیلگون و ته دلی چروبیون در بویراحمد تا پایان امسال برق رسانی می شوند.

او افزود: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای برق ‌رسانی به تمام روستاهای مذکور امسال حدود ۴۳ میلیارد ریال بوده که از این میزان سهم ریالی برق ‌رسانی به هشت روستای عنوان شده شهرستان بویراحمد حدود ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: مجموع طول شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف برای برق ‌رسانی به این ۱۱ روستا در این استان ۲۳ کیلومتر بوده که حدود ۱۵ کیلومتر از آن در شهرستان بویراحمد اجرایی می‌شود.

راهزادی گفت: مجموع ترانسفورماتورهای نصب شده در ۱۱ روستای موردنظر  در استان ۲۲ دستگاه خواهد بود.

بیش از ۵۶ هزار خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار بوده و بیش از هزار و ۷۷۰ روستای سکنه دار در این استان دارای روشنایی برق هستند.

تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۵ هزار مشترک بوده که حدود ۲۱۰ هزار از این تعداد مشترکین برق روستایی هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.