رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در فضای مجازی خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جشنواره فرهنگی هنری را ظرفیتی برای معرفی توانمند‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و ارتقای اعتماد به نفس آنان عنوان کرد وگفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت هایغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه آغازوتا پایان مردادماه جاریادامه خواهد داشت.

او با تاکید برنقش برنامه‌های فرهنگی - هنری در مهارت آموزی و کارآفرینی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار داشت: این جشنواره دربخش‌های هنرهاییادبی، آوایی، نمایشی، دستی و تجسمی برگزار می‌گردد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با رویکرد آموزش وتوسعه‌ی مهارت‌های عملی خواهدبود، افزود: جشنواره فرهنگی - هنری برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی و چند معلولیتی واتیسم در دوره‌های مختلف تحصیلی برگزار می‌شود.

رنجبر با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ و تقویت سلامت روانی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد:دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه از استعداد‌ها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار می‌باشند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در ادامه با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در جامعه اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی ها، تقویت انگیزه دانش آموزان ومسئولیت پذیری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود:با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.