فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف باند کلاهبرداری به روش اسکیمر به ارزش ۴ میلیارد ریال و دستگیری ۵ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سردار  مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان غربی  اظهار کرد: در پی پرونده‌های واصله در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در سطح استان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی‌ها و اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد تمامی مالباختگان به یکی از پمپ بنزین‌های سطح شهر مراجعه و کارت بانکی خود را جهت پرداخت وجه، در اختیار متصدی پمپ بنزین قرار داده و یکی از متصدیان بصورت حرفه‌ای اقدام به کپی برداری و اسکیمر اطلاعات کارت بانکی ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از مراجعان، انجام داده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه مبلغ ۴ میلیارد ریال از حساب مال باختگان بصورت خرید از دستگاه پوز در استان‌های دیگر برداشت می‌شده است، تصریح کرد:در این رابطه ۵ نفر از اعضای باند در استان‌های مختلف شناسایی و پس از دستگیری با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار خرم نیان بیان کرد: اکثر مشکلات در این خصوص ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی می‌باشد، در هنگام خرید، عملیات پرداخت باید توسط خود مشتریان صورت گرفته و فروشندگان موظفند دستگاه کارت‌خوان را در اختیار و دید مشتریان قرار دهند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.