ناسا رایحه فضا را به‌صورت عطر به بازار عرضه می‌کند

سازمان ناسا پس از ۱۰ سال توانست رایحه موجود در فضای خارج از جو زمین را شبیه‌سازی و آن را به صورت عطر عرضه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چیزی که بسیاری از انسان‌ها شاید متوجه آن نباشند یا حتی به آن باور نداشته باشند آن است که خارج از جو زمین و در فضا، رایحه وجود دارد. نزدیک به یک دهه است که محققان سازمان ناسا برای توسعه ترکیبات شیمیایی تلاش می‌کنند تا  رایحه موجود در فضا را شبیه‌سازی کنند. هدف اصلی این تحقیقات آن است که محققان و فضانوردان جدید که قصد سفر به خارج از جو زمین را دارند با بوی محیط آشنا شوند و در نتیجه احساس امنیت پیدا کنند.

حالا پس از مدت‌ها این رایحه به صورت عطر در آمده و ناسا آن را به بازار عرضه خواهد کرد. نام عطر جدید شرکت ناسا Eau de Space است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل هر تعداد که مایلند از این عطر سفارش دهند. در ویدئوی منتشر شده توسط تونی آنتونلی، فضانورد ناسا، گفته می‎شود که رایحه فضا قوی و منحصر به فرد است و چنین بویی تا به حال در هیچ نقطه از زمین حس نشده است.

عطر Eau de Space


بیشتر بخوانید


عطر Eau de Space چه رایحه‌ای دارد؟

بر اساس اطلاعات شرکت سازنده عطر Eau de Space برخی افراد رایحه آن را تلخ و تند توصیف کرده‌اند. سازمان ناسا بیش از ده سال بر روی ساخت چنین عطری فعالیت داشت اما به دلیل وجود خط قرمز‌های دولتی قادر به ارائه نمونه‌ها و مدل‌های نهایی نبود و نمی‌توانست به صورت رسمی از آن‌ها بهره‌برداری کند. سرانجام این عمل با درخواست‌های متعدد و ارجاع به قوانین FOIA عملی شد و این اولین باری است که دنیا می‌تواند رایحه موجود در فضا را استشمام کند. علاقه‌مندان حالا می‌توانند با پرداخت ۲۹ دلار این محصول را پیش‌خرید کنند.

گفته می‌شود در صورت خرید عمده، ناسا تخفیف جزئی نیز برای محصولات خود در نظر می‌گیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده این عطر قرار نیست به صورت تماماً تجاری در بیاید و تنها تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد در نتیجه امکان دارد بسیاری از مردم نتوانند از رایحه مورد نظر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
sina
۱۹:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همین مونده بود عطر فضا روبگیرن
آخرین اخبار