ساخت دستگاه کمک درمانی برای ویروس کرونا توسط ناسا

سازمان ناسا با توسعه و ساخت یک دستگاه کمک تنفسی قصد دارد تا درمان ویروس کرونا را با سرعت بیشتری مواجه سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هوانوردی و فضایی ناسا روز پنجشنبه اعلام داشت که در مدت ۳۷ روز موفق شدند تا مدل اولیه یک هواکش مخصوص را تولید کنند. این دستگاه قادر است تا در درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک چشمگیری کند.

اختراع مذکور که VITAL نام دارد در حال حاضر فعلا موفق به دریافت تاییدیه رسمی نشده و در مراحل بررسی قرار دارد. بر اساس گفته‌های سازمان ناسا، این فناوری قادر خواهد بود تا جایگزین مناسب برای بسیاری از هواکش‌های دیگر مورد استفاده در بیمارستان‌ها باشد.

اطلاعات تکمیلی از آخرین اختراع سازمان ناسا

مدیر تحقیقات و آزمایشگاه ناسا، مایکل واتکینز طی آخرین مصاحبه خود گفت: " با این که تخصص ما بر روی علوم خارج از جو زمین و فضا است، اما مهندسی پیشرفته و دقیق کارکنان و بررسی آزمایش‌های متعدد نیز از تخصص‌های به حساب می‌آید". لازم به ذکر است که VITAL، اختراع جدید ناسا، یک مدل تغییر یافته از دستگاه‌های تهویه هوای BiPAP و CPAP نیست. دستگاه‌های مذکور پیش‌تر توسط ایلان ماسک برای درمان و کمک به بیماران بی‌خواب در بیمارستان‌ها قرار گرفته بود. طبق اطلاعات ناسا، دستگاه ویتال درمانی تهاجمی‌تر را پیش می‌گیرد و مدت فعالیت آن از زمان کار دستگاه‌های قدیمی کمتر تعین شده است.

ساخت دستگاه کمک درمانی برای ویروس کرونا توسط ناسا

مایکل واتکینز در ادامه به مخاطبین خود اظهار داشت: " این دستگاه اکسیژن و تهویه‌هوا، مانند بسیاری از نونه‌های دیگر، نیاز دارد تا توسط لوله مخصوص وارد مسیر جریان تنفس بیماران قرار گیرد. این دستگاه قرار نیست تا ابد جایگزین مدل‌های قدیمی‌تر باشد، در واقع باید به اطلاع برسانیم که ویتال برای دوره درمانی سه الی چهار ماه در نظر گرفته شده و تنها برای درمان ویروس کرونا طراحی شده است".

این دستگاه در واقع مدلی کمکی برای تسریع روند درمان افراد شناخته شده و قرار نیست رقیبی برای تهویه هوا‌های پیشین باشد. انتظار می‌رود که شرکت ناسا بلافاصله پس از دریافت مجوزهای لازم از سوی مراجع مورد نیاز، مراحل ساخت ویتال را آغاز کند و آن را به سرعت وارد بیمارستان‌های مورد نظر کند.


بیشتر بخوانید: بیش از ۱۷ میلیون پست با موضوع کره زمین در اینستاگرام منتشر شده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار