مریخ‌نورد Perseverance تا دو ماه دیگر سفر خود را آغاز می‌کند

ناسا اعلام کرد دستگاه Perseverance قرار است تا دو ماه آینده آماده ارسال به سطح مریخ شود و فرودی موفقیت‌آمیز را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین پروژه ناسا، مریخ‌نورد Perseverance در مراحل آخری آماده‌سازی خود قرار دارد. این دستگاه قرار شده تا دو ماه آینده سفر خود را به مریخ آغاز سازد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، سازمان فضایی ناسا قصد دارد مریخ‌نورد خود را به موشک Atlas V متصل کرده و سپس آن را به خارج جو زمین، به مقصد مریخ، ارسال کند.

نحوه فرود دستگاه Perseverance به روی سطح مریخ

سازمان ناسا دستگاه خود را در قالب یک هرم ناقص تزئین کرده است. آن‌ها اجزای اساسی را به صورت طبقه‌ای بر روی هم قرار داده و در بالاترین قسمت سه قطعه برای پرواز مریخ‌نورد فراهم ساخته‌اند. این سازمان در نظر دارد پیش از قرار دادن مریخ‌نورد در موشک مذکور، آن را در یک محافظ مشکی به همراه چترهای فرود قرار دهد. مدیر عملیات مونتاژ، آزمایش و ارسال مریخ‌نورد Perseverance در مصاحبه اخیر خود گفت: "چیدمان اجزا به ترتیب مشخص از مهم‌ترین مراحلی است که تیم ما باید پشت سر بگذارد. قطعات مورد نیاز برای فرود این مریخ‌نورد به طوری طراحی شده‌اند که اول از همه فعالیت خود را آغاز کرده و پس از تمامی قطعات دیگر فعالیت خود را به پایان می‌رسانند، در نتیجه قرارگیری آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است".

مریخ‌نورد Perseverance تا دو ماه دیگر سفر خود را آغاز می‌کند

وی در ادامه افزود: "چیدمان مذکور تا فاصله ۶۵ فیتی و یا همان ۲۰ متری مریخ درون یکدیگر قرار دارند و سپس برای فرود فعالیت خود را تکمیل می‌کنند". پس از آن‌که دستگاه به مریخ می‌رسد، سه قطعه فرود با استفاده از انرژی پیرو تکنیک آتشین آغاز به کار می‌کنند و این عمل قطعات دیگر را آماده به فعالیت می‌کند. از آن‌جایی که این مریخ‌نورد جدید از نمونه‌های پیشین سنگین‌تر است، دستگاه Perseverance نمی‌تواند تنها با استفاده از کیسه هوا فرود خود را مدیریت کند.

به جای استفاده از کیسه هوا، ناسا از چترهای مخصوص فرود در فضا استفاده می‌کند که توسط طناب‌های نایلونی به مریخ‌نورد متصل شده‌اند. زمانی که دستگاه به سطح مریخ برخورد می‌کند، سنسورهای مخصوص آن را احساس کرده و با استفاده از تیغ‌های قرار داده شده طناب‌ها را قطع می‌کنند. فناوری جدید به مریخ‌نورد این امکان را می‌دهد تا بدون مزاحمت قطعاتی مانند کیسه‌های هوا فعالیت خود را آغاز کرده و دیگر وسایلی سد راه آن‌ها نشود.


بیشتر بخوانید: هارد اکسترنال من به سیستم‌ متصل نمی‌شود، چه کار کنم؟ 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار