استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست اختصاصی برای حل مشکلات احداث راه آهن مبارکه به سفیددشت با حضور قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها کشور و جمعی از مسئولان استانی اظهار داشت: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

او با تأکید بر اینکه احداث راه‌آهن مبارکه به سفید دشت استان را به شبکه ریلی کشور وصل می‌کند افزود: این پروژه باید تا پایان دولت به بهره برداری برسد، اما یکسری از مشکلات مانع تسریع در روند اجرای این پروژه شده است.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر روند جذب اعتبارات این پروژه را پیگیری کند، هیچ گونه محدودیتی برای اختصاص اعتبار به این پروژه در صورت جذب اعتبار اختصاص یافته وجود ندارد، اگر ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل تا سه ماه آینده جذب شود، مجدداً اعتباری به این پروژه تزریق می‌شود.

او ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت باید از سوی پیمانکار با جدیت دنبال شود، طولانی شدن روند اجرای این پروژه و پروژه جاده شهرکرد، بروجن به لردگان گلایه مردم را به دنبال داشته است.

عباسی در خصوص تملک بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی استان برای احداث راه‌آهن هم گفت: نباید اجازه دهیم منطقه ویژه اقتصادی کارکرد خود را از دست بدهد، برای آماده سازی اراضی قابل واگذاری در این منطقه هزینه صورت گرفته است، اما می‌توان این مسئله را از راه‌های دیگر حل کرد.

او در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت در سه نقطه در حال اجرا است افزود: عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن پس از تملک اراضی در شهرکرد آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار