گرمای زیاد و تشنگی، سه قلاده خرس سیاه آسیایی را به روستای راسک از توابع رمشک شهرستان قلعه گنج کشاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سلمان کرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت: عصر امروز چهار شنبه، یازده تیرماه ۹۹، سه قلاده خرس سیاه آسیایی که در حال نزدیک شدن به آبادی راسک از توابع شهر رمشک قلعه گنج بودند با سر و صدای مردم از محل دور شدند.

او افزود: این خرس ها به علت گرمای زیاد و تشنگی به طرف روستا آمده بودند که با سروصدای زیاد افراد به زیستگاه خود در کوهستان های اطراف متواری شدند.

کرمی با اعلام اینکه روستای راسک از توابع دهستان رمشک و بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج، یکی از مهمترین زیستگاه های خرس سیاه است، تصریح کرد: در سنوات گذشته از این گونه ارزشمند عکسبرداری شده و وجود این گونه در منطقه به اثبات رسیده است .

رئیس ادراه محیط زیست قلعه گنج بیان داشت: از آنجایی که بسیاری از روستاهای رمشک به ویژه روستای راسک زیستگاه این گونه نادر محسوب می شود، در سنوات گذشته با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، کارشناسان و اساتید دانشگاه به این روستا دعوت و با همکاری دهیاری روستاهای فوق برای کلیه سنین از دانش آموزان گرفته تا زنان روستا آموزش های لازم داده شد.

 کرمی گفت: مردم در مواقع مواجهه با این گونه ارزشمند آگاهی و آموزش دیده اند که بتوانند بهترین عکس العمل ممکن را داشته باشند .

او افزود: خرس سیاه آسیایی گونه شاخص جانوری شهرستان است که با همکاری مردم باید از آن حفاظت شود.

انتهای پیام /ب

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار