دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: شبکه بانکی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی را تملک یا تعطیل کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، میثم زالی  دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با بیان اینکه شبکه بانکی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی را تملک یا تعطیل کرده است،گفت: اگر موضوع ورود شبکه بانکی به تملک واحد‌های تولیدی جدی گرفته نشود ممکن است بسیاری از واحد‌های تولیدی دیگر تعطیل شوند و یا تحت تملک بانک‌ها قرار گیرند.

میثم زالی با اشاره به مشکلات مختلف واحد‌های تولیدی، اضافه کرد: اگر ماده ۶۱ قانون تسهیل و رفع موانع تولید که درباره مشکلات واحد‌های تولیدی و تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه آن‌ها است اجرا شود، بسیاری از مشکلات صنایع حل و از ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری خواهد شد.

او گفت: برای حل و فصل بدهی‌های معوقه واحد‌های تولیدی باید یک کارگروه متشکل از یک کارشناس حقوقی از سوی واحد تولیدی، نماینده بانک‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شود و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری کنند.

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: اگر واحد تولیدی وثیقه کافی را دارد نباید برای پرداخت تسهیلات به آن، محدودیت‌های زیادی وضع کرد یا آن را تحت تملک قرار داد.

زالی افزود: اگر ارزش مالی یک کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومان است نباید برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد و حدود ۵۰ واحد استان تحت تملک بانک‌ها قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار