معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی لبنیات بر ضرورت راه اندازی صنایع تبدیلی شیر خشک در استان تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بازدید از یک واحد تولیدی فراورده‌های لبنی و پروتئینی در شهرستان آبیک، استان قزوین را یکی از تولید کننده‌های با ظرفیت بالای شیر در کشور دانست و گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تولید و عرضه شیر در استان تحت الشعاع قرار گرفت و کشاورزان و دامداران برای فروش محصولات خود نگران بودند.

قبادی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ دامداری در استان فعالیت می‌کنند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای راه اندازی صنایع تبدیلی شیر خشک استفاده کرد.

او اضافه کرد: دفتر جذب و سرمایه گذاری استان یک نشستی را در این زمینه با حضور دامداران استان برگزار خواهد کرد تا با حضور آن‌ها یا واحد‌های تولیدی فراورده‌های لبنی استان در این زمینه اقدام کند.

مدیرعامل شرکت فراورده‌های لبنی و پروتئینی سحر هم در این بازدید گفت: این شرکت ظرفیت دریافت روزانه ۶۰۰ تن شیرخام را دارد که تا هزار تن نیز قابلیت افزایش دارد.

هایده علیمردانی افزود: اولین تولید کننده صادرکننده محصولات استریل به کانادا، آذربایجان و سایرکشور‌های همسایه در ایران هستیم، ولی هم اکنون یک سوم ظرفیت خود را استفاده می‌کنیم.

او گفت: معضل بزرگ ما این است که محصول خود را با قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده ارائه می‌کنیم و هزینه‌های تامین قطعات خط تولید و حقوق و دستمزد نیز در این زمینه دیده نمی‌شود.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.