مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در دو ماه نخست امسال از نظر ارزشی ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نیک‌روشت مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه میزان صادرات استان قزوین در دو ماهه ابتدایی امسال از نظر ارزشی ۳۸ میلیون دلار و به جهت وزنی ۵۸ هزار تن بوده است، گفت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۳۲ درصد و به لحاظ وزنی ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

او با بیان اینکه  میزان درآمد‌های گمرکی در این مدت  ۳۹ درصد کاهش داشته است، ابراز امیدواری کرد در ادامه سال با توجه به باز شدن بیشتر مرز‌های صادراتی درآمد‌ها افزایش محسوسی پیدا کند.

نیک‌روشت  گفت: طی همین مدت هزار و ۹۹۳ فقره اظهارنامه صادراتی توسط صادرکنندگان استان به گمرک ارائه شده که در مقایسه با دوماهه ابتدای سال پیش ۸ درصد کمتر بوده است.

مدیرکل گمرک استان، عمده کشور‌های مقصد محصولات صادراتی استان قزوین را عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و عمان بیان کرد و گفت: استان قزوین با ۲۹ کشور مراوده صادراتی دارد که در ۲ ماهه اول سال جاری عراق با ۵۷ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

او افزود: همچنین ۱۶ درصد از کالا‌های صادراتی استان به افغانستان، ۹ درصد به سوریه، ۸ درصد به ترکیه و ۲ درصد به عمان صادر شده‌اند.

نیک‌روشت گفت: تخم مرغ، شیر خشک، روغن‌های نفتی، مواد شست‌وشو و پاک کننده عمده کالا‌ها و محصولاتی صادراتی استان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.