معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان قزوین از صادرات ۶ میلیون دلاری صنایع‌دستی استان به صورت چمدانی و از طریق گمرک در سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه صنایع‌دستی گفت: پارسال بیش از ۶ میلیون دلار از صنایع‌دستی استان به صورت عمده شامل محصولات شیشه و تراش شیشه، دستبافته‎های داری، سفال، زیورآلات سنتی و چرم به صورت چمدانی و یا از طریق گمرک صادر شد.

حصاری افزود: محصولات ۲۰ هنرمند به کشور‌های هدف اعم از عراق، قطر، امارات، آلمان، هلند، روسیه، آمریکای جنوبی، آذربایجان و ترکمنستان صادر شده است.

او اضافه کرد: پارسال میزان فروش داخلی محصولات صنایع‌دستی در قالب نمایشگاه‌های منطقه‌ای، سراسری و داخلی و فروشگاه‌ها در حدود ۱۱۰ میلیارد ریال بود که عمده فروش مربوط به محصولاتی، چون بافته‌های داری، چرم دست‌دوز، سفال، شیشه و زیورآلات سنتی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گفت: پارسال ۶۱۹ مجوز در حوزه معاونت صنایع‌دستی استان صادر و تمدید شد که از این تعداد ۴۲۵ فقره به پروانه تولید انفرادی، ۱۵ فقره به پروانه تولید کارگاهی و ۱۷۹ فقره به کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص دارد.

حصاری ادامه داد: به منظور ایجاد اشتغال، رونق تولید صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات مشاغل خانگی، سامانه کارا و تفاهم‌نامه کشوری معاونت صنایع‌دستی و بانک گردشگری به هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان در سال ۹۸ پرداخت شده است.

به گفته او، صنعتگران رشته‌های گلیم، تولیدات چرمی دست‌دوز، منبت، سفال، تراش و مینای شیشه، رودوزی‌های سنتی از این تسهیلات بهره‌مند شده اند.

انتهای  پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار