تنها راه توفیق گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت:ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب استان پس از ابلاغیه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعیین ساختار جدید به منظور اجرای اقدامات تکمیلی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.

نجفی مهر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: تنها راه توفیق استان در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، اجرای دقیق و بموقع تکالیف تعیینی توسط ادارات است.

او  افزود: بدون تردید پرهیز از موازی کاری و پراکندگی فعالیت سازمان‌ها در این عرصه، رصد و پایش مستمر اقدامات صورت گرفته توسط کمیته نظارت و ارزیابی، نهادسازی و حمایت از NGO‌های فعال در حوزه ترویج فرهنگ عفاف، همکاری صدا و سیما با رسانه‌ها برای فرهنگ سازی مناسب در این راستا و تبلیغ  نکردن زندگی‌های اشرافی و ارائه آموزش‌های لازم به فرزندان در سنین پایه توسط متولیان امر، از مهمترین راهبرد‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

 جعفر همتی مشاور استاندار و معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تاکید بر هم افزایی و دوری از شعارپردازی و بروکراسی‌های اداری از سوی مدیران کل ادارات در مقوله عفاف و حجاب، خواستار استقرار یک نظام پایش برای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی شد.

 صالحی مشاور استاندار در امور روحانیت عملیاتی بودن برنامه‌های ارائه شده توسط ادارات را بسیار مهم دانسته و برای موفقیت این ستاد، عواملی را همچون ارائه آموزش‌های کاربردی به جوانان و نوجوانان، تعیین مشوق‌های کافی برای تولیدکنندگان پوشاک به منظور تولید البسه مناسب، انسجام ادارات فرهنگی و مذهبی در این مسیر و ... را مهم دانست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.