معرفی دو تراشه ارزان توسط مدیاتک برای گوشی‌های گیمینگ

شرکت مدیاتک دو تراشه Helio G35 و G25 را برای گوشی‌های گیمینگ به صورت رسمی معرفی کرد.

معرفی دو تراشه ارزان توسط مدیاتک برای گوشی‌های گیمینگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیاتک از دو تراشه Helio G35 و Helio G25 به صورت رسمی رونمایی کرد که برای گوشی‌های گیمینگ هدف‌گذاری شده‌اند و با قیمت ۱۰۰ دلار یا کمتر عرضه خواهند شد. با بودجه در نظر گرفته شده، به مرور برخی از مشخصات این دو تراشه می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید


تراشه ۱۲ نانومتری Helio G35

پردازنده Helio G35 یک تراشه ۱۲ نانومتری هشت هسته‌ای است که تمام هسته‌های آن Cortex-A53 هستند. فرکانس این پردازنده ۲.۳ گیگاهرتز است و از حافظه رم تا سقف ۶ گیگاهرتز از نوع LPDDR4x با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. از نظر حافظه داخلی، این تراشه توانایی پشتیبانی از حافظه eMMC 5.1 را دارد. پردازنده گرافیکی این تراشه ۱۲ نانومتری PowerVR GE8320 ساخت شرکت Imagination است که با فرکانس ۶۸۰ مگاهرتز کار می‌کند. موتور HyperEngine مدیاتک به طور پویا تراشه پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و حافظه را بر اساس ترمال‌ها و میزان نیروی مصرفی تنظیم می‌کند. این پردازنده گرافیکی پیش از این در تراشه پردازنده P35 هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

Helio G25، تراشه‌ای با معماری مشابه Helio G35

پردازنده Helio G25 تراشه‌ای با معماری شبیه Helio G35 است، اما فرکانس آن نسبت به برادر خود، پایین‌تر است. سرعت پردازش مرکزی این تراشه ۲ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آن ۳۵۰ مگاهرتز است. تفاوت بزرگ‌تر این است که G35 از نمایشگر‌هایی با رزولوشن +1080 پشتیبانی می‌کند در حالی که G25 از نمایشگر‌های +720 پشتیبانی می‌کند.

معرفی دو تراشه ارزان توسط مدیاتک برای گوشی‌های گیمینگ

از قابلیت‌های این پردازنده‌ها می‌توان به حذف نویز‌های چند فریمی، ثبات الکترونیکی تصاویر و جبران شاتر‌ها اشاره کرد. تراشه G35 می‌تواند با دوربین‌هایی تا ۲۵ مگاپیکسل استفاده شود. نهایت قدرتی هم که G25 در لنز دوربین‌ها پشتیبانی می‌کند، ۲۱ مگاپیکسل است. هر دو تراشه قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارند. 

از لحاظ ارتباطات اینترنتی، هر دو تراشه با هم برابر هستند. این دو پردازنده می‌توانند از فناوری ارتباطی VoLTE و ViLTE با دو سیمکارت 4G پشتیبانی کنند. HyperEngine این پردازنده‌ها می‌توانند در ۱۳ میلی‌ثانیه بین ارتباط LTE و وای‌فای جابه‌جا شود تا ارتباط با اینترنت را در سرعت بالا و ثابت نگه دارد. تراشه‌های G35 و G25 از ارتباط وای-فای ۵. بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کنند و گیرنده داخلی رادیو FM دارند.

اولین شرکت‌هایی که از این دو پردازنده استفاده کردند، شیائومی و ریلمی هستند. ریلمی C11 و شیائومی Redmi 9C از تراشه G35 و Redmi 9A از G25 استفاده کرده‌اند. هر سه گوشی با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار و در ماه ژولیه عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار