‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۲ هزار نفر در استان سمنان مشغول به کار شدند

اسماعیل غنیان گفت: سال گذشته دو هزار و ۶۵۹ نفر از افراد در استان سمنان صاحب شغل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به رشد مطلوب نرخ اشتغال استان در ۱۰ سال گذشته گفت: طی سال گذشته ۹ هزار و ۳۷۳ نفر در استان جویای کار بودند که از این تعداد دو هزار و ۶۵۹ نفر مشغول به کار شدند.

او بابیان اینکه که ۶۸ درصد از این تعداد را مردان و ۳۲ درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند افزود: استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سمنان با تأکید بر اینکه در این مدت تعداد جویندگان کار نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: این در حالی است که تعداد افراد به‌کار گمارده شده نیز یک درصد افزایش داشت.

غنیان بابیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شش درصد جویندگان کار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است گفت: ۶۰ درصد جویندگان و به‌کار گمارده شدگان دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر هستند.

او همچنین اضافه کرد: ۴۰ درصد دارای مدارک تحصیلی فوق‌دیپلم و بالاتر هستند و در این مدت بر اساس خود اظهاری‌های صورت گرفته، ۶۸ درصد از جویندگان کار و ۵۵ درصد به‌کار گمارده شدگان اشتغال در استان فاقد مهارت بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیرات این موضوع بر اشتغال و اقتصاد استان بیان کرد: در سال جاری شاهد کاهش ۲۳ درصدی ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار بودیم.

غنیان بابیان اینکه در سال گذشته ۵۶ هزار میلیون ریال اعتبار برای مشاغل خانگی استان سمنان اختصاص یافت ابراز کرد: این تسهیلات در قالب ۵۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۵۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده است.

او با اشاره به اینکه از این تعداد به ۴۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۴۴۴ نفر تسهیلات پرداخت‌شده است گفت: تاکنون ۸۸ درصد میزان پرداخت تسهیلات از اعتبارات موجود، محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی و حمایتی نیز ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که این تسهیلات باهدف ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر‌ها ارائه می‌شود.

غنیان با تأکید بر اینکه که از این میزان تسهیلات ۲۴۳ میلیارد تومان به متقاضیان با تعهد اشتغال دو هزار و ۷۷۶ نفر پرداخت‌شده است تصریح کرد: ۹۵ درصد از اعتبار در نظر گرفته‌شده برای مشاغل روستایی و حمایتی در استان محقق شده است.

او همچنین بابیان اینکه در بحث تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، یک هزار و ۶۲۳ پرونده در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند گفت: این مشاغل برای حفظ میزان اشتغال دو هزار و ۷۴۵ نفر در سامانه ثبت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ابراز کرد: در سال ۹۳ حدود ۱۰۷ هزار بیمه‌شده اجباری در استان وجود داشت که این آمار در سال گذشته با رشد چشمگیری مواجه شد و به ۱۱۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسید.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.