مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ نفر دانشجوی اتباع خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ های این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

۱۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی در استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.دکتر فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: بیمه اتباع خارجی از سوی سازمان بیمه سلامت از سال ۹۴ آغاز شده است و در آن سال تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت، اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای پوشش بیمه پایه درمان اتباع خارجی امضاء شد.

او ادامه داد: بر اساس همین تفاهمنامه و هماهنگی با دانشگاه‌های سطح استان ۱۰۰ نفر از دانشجویان خارجی که در استان همدان مشغول به تحصیل هستند در قالب صندوق سایر اقشار و با معرفی دانشگاه محل تحصیل زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند. از این تعداد، ۴۷ دانشجو مربوط به وزارت بهداشت و ۵۳ دانشجو هم مربوط به وزارت علوم هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: به همین منظور قرارداد بین سازمان بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، اتباعی که در قالب دانشجو به کشور آمده‌اند از طریق دانشگاه محل تحصیل در قالب صندوق سایر اقشار، بیمه می‌شوند و ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات بستری و ۷۰ درصد هزینه خدمات سرپایی آن‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.