شناسایی انبار‌های نگهداری گندم در خراسان شمالی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از تاکید بر شناسایی انبار‌های نگهداری گندم در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ولی الله حیاتی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: میزان جمع آوری گندم در سیلو‌های استان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است و دستگاه‌های متولی گندم باید برای بررسی این موضوع ورود جدی داشته باشند.

حیاتی افزود: امسال افت گندم برای کشاورزان افزایش یافته است و آنان رغبتی به ذخیره سازی گندم در انبار‌های دولتی ندارند و سازمان‌های جهاد کشاورزی، غله و تعاون روستایی باید در خرید گندم نهایت همکاری را با کشاورزان داشته باشند.

او عنوان کرد: سیاست استان خرید و ذخیره سازی گندم در انبار‌های استان است و باید تعداد و ساعت کار مراکز خرید گندم افزایش یابد و همزمان با برداشتن برخی از محدودیت‌ها ظرفیت حمل و نقل برای خریداری و تحویل گندم به سیلو‌های مکانیزه افزایش یابد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر جلوگیری از خروج گندم استان، گفت: در موارد استثنایی برای خروج گندم باید سازوکار وجود داشته و بارنامه، مبدا و مقصد مشخص باشد و همچنین با تشکیل کارگروهی ویژه ذیل کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان سازوکار خروج گندم تعریف شود.

او تاکید کرد: انبار‌های گندم در سطح استان باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و تحت کنترل و بازرسی دستگاه‌های متولی باشند.

حیاتی عنوان کرد: امکانات مورد نیاز برای جمع آوری گندم از مزارع باید در اختیار کشاورزان قرار بگیرد تا در برداشت، حمل و نقل و ذخیره سازی گندم به عنوان محصول استراتژیک کشور به مشکل نخوریم.

او  مطرح کرد: تا کنون ۱۰ درصد دام‌های استان پلاک کوبی شده اند و در این خصوص همه دستگاه‌ها باید نهایت همکاری را با اداره کل دامپزشکی استان داشته باشند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در صدد جلوگیری از قاچاق و ورود لوازم خانگی از مرز‌های کشور به استان هستیم، افزود: ورود دستگاه‌ها به مقوله قاچاق از نظر بنده مطلوب نیست و برخی نسبت به این مقوله ورودی ناقص و برای رفع تکلیف دارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.