مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان ایجاد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، وحیدرضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان این که استان پیش از انقلاب فاقد سیلو یا انبار گندم بوده است، گفت: از مجموع ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان ۷۵ هزار تن سیلوی بتنی ، ۹۵ هزار تن سیلوی فلزی ، ۹۵ هزار تن انبار‌های مکانیزه و ۳۵ هزار تن انبار‌های نیمه مکانیزه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶ کارخانه آرد در این استان وجود دارد ، افزود: کارخانه آرد قبل از انقلاب به صورت چکشی بوده است، اما هم اکنون تمامی کارخانه‌های آرد به روش والسی و از استاندارد بالایی برخوردار هستند.

فریدونی گفت: به علت اینکه کارخانه والسی از تکنولوژی بسیار خوبی برخوردار است آرد با کیفیتی نیز تولید می‌شود.

وی در خصوص خرید‌های تضمینی محصولات کشاورزی افزود: این روش خرید نیز با هدف حمایت از قشر تولید کننده بعد از انقلاب ایجاد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر ۹۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد، گفت: گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال از کشاورزان خریداری و در انبار‌ها ذخیره سازی شد.

وی افزود: در چند سال اخیر دانه‌های روغنی نیز که به عنوان محصولات راهبردی هستند توسط شرکت غله خریداری می‌شود که امسال افزون بر سه هزار و ۶۵۵ تن دانه روغنی کلزا توسط این شرکت خرید شد.

فریدونی اظهار کرد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در این سال‌ها در سال ۹۵ با میزان ۲۶۰ هزار تن انجام شد.

انتهای پیام / ب

هم اکنون ۶ کارخانه آرد در خراسان شمالی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.